جدید ترین خبرها از وضعیت اعتراضات در لبنان

جدید ترین خبرها از وضعیت اعتراضات در لبنان
شنبه 27 مهر 1398 - 09:09

تداوم اعتراضات به رغم کاهش حجم معترضین در ساعات اولیه صبح امروز و دستگیری 200 نفر از معترضین از جمله آخرین اخبار اعتراضات لبنان است.

العالم-لبنان

خبرنگار العالم گزارش کرد در محله های مختلف صیدا معترضان از طریق بلندگوها در سطح شهر ترانه ها وسرودهای حماسی پخش می کنند و همچنان در خیابان ها حضور دارند.

شبکه المیادین در گزارشی از وضعیت میدانی اعتراضات در لبنان تاکید کرد که اکثر خیابان های بیروت تا بامداد روز شنبه بسته بود و ارتش همچنان در حال تلاش برای متفرق کردن معترضین است.

در همین حال، پایگاه النشره لبنان تاکید کرد همچنان برخی از خیابان ها در بیروت، صیدا و طرابلس توسط معترضین بسته است و راههای ارتباطی در برخی نقاط قطع است.

از سوی دیگر، شبکه اسکای نیوز گزارش داد شب گذشته 200 نفر از معترضین توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

این شبکه همچنین تاکید کرد که نسبت به شب گذشته از حجم حضور معترضین در خیابان های بیروت کاسته شده است.

همچنین گزارش ها حاکی از آن است که به دنبال درگیری های گسترده میان معترضین ونیروهای امنیتی در بیروت بیش از 50 نفر از این نیروهای امنیتی زخمی شدند.

شب گذشته سعد الحریری نخست وزیر لبنان، طی یک سخنرانی مهلت 72 ساعته ای برای احزاب و سیاستمداران لبنانی جهت انجام اصلاحات تعیین کرد.

معترضین لبنانی از پنج شنبه شب در اعتراض به مالیات های جدید (برای استفاده از شبکه های اجتماعی) و فساد مالی در این کشور دست به تجمعات اعتراض آمیز زدند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها