تحلیل روز/

کره زمین، امروز شاهد بزرگترین اجتماع بشری در تاریخ خود است

کره زمین، امروز شاهد بزرگترین اجتماع بشری در تاریخ خود است
شنبه 27 مهر 1398 - 17:23

مراسم اربعین حسینی برای چندمین سال متوالی در عراق با شکوه هرچه تمامتر برگزار می شود، مراسمی که به بزرگترین تجمع انسانی در جهان تبدیل شده است و هر سال با شکوه و عظمتی وصف ناپذیر برگزار می شود، با بغض و خباثت رسانه های عربی و جهانی هیچ بازتابی در این رسانه ها ندارد.

العالم _ عراق

زمانی که در گوشه ای از جهان تجمع و یا اعتراضی برگزار می شود، همه خبرگزاری ها و رسانه های جهان امکانات و توانایی خود را به کار می بندند تا این تجمعات را پوشش داده و صرف نظر از ماهیت این تجمعات یا اعتراضات جنبه های مختلف آن را بررسی می کنند، اما هم اکنون شاهد آن هستیم که بزرگترین اجتماع بشری در جهان که هر سال یک بار در ایام اربعین حسینی در عراق اتفاق می افتد در نهایت بدذاتی در این رسانه ها با بایکوت خبری مواجه است، در واقع آنها چشم و گوش خود را به روی اجتماع حدود 25 میلیون نفر نه تنها از عراق بلکه از پنج قاره جهان در این کشور می بندند.

غرض ورزی و عناد رسانه های عربی نسبت به این موضوع حالت بیمارگونه ای است که دلایل آن نیز آشکار است اما رسانه های غربی که همواره داعیه شفافیت و حرفه ای بودن دارند چرا باید در برابر این رویداد عظیم سکوت کنند؟

کسانی که اندک اطلاعاتی از جزئیات وقایع کربلا و دلایل و اهداف قهرمانان آن دارند، به خوبی متوجه می شوند که دلیل بایکوت رسانه ای کشورهای عربی و غربی در قبال مراسم هر ساله اربعین در کربلا و به طور کلی حماسه حسینی چیست! قیام امام حسین علیه السلام علیه جهل، خرافه پرستی، تعصب، نژادپرستی، استبداد، ظلم، تبعیض و خودکامگی و با هدف برپایی عدالت، آزادی، اصلاح امت و تحقق کرامت انسانی و مساوات صورت گرفت، در واقع این فضایل خصلت هایی هستند که از ذات پاک بشری سرچشمه می گیرند و هیچ ارتباطی به زمان و مکان ندارند و همین مسئله است که قیام امام حسین علیه السلام را به حقیقتی زنده تبدیل کرده است که خواب راحت را از چشم ظالمان، سوداگران دین و تکفیری ها در همه زمان ها و مکان ها ربوده است.

طاغوتیان در تمام اعصار و قرون دشمن امام حسین علیه السلام، واقعه کربلا و قیام عاشورا بودند از حجاج گرفته تا صدام همگی سعی داشتند تا یاد امام حسین و حماسه حسینی را از بین ببرند و خباثت و عداوت آنها به حدی بود که چندین بار بارگاه ملکوتی امام حسین علیه السلام را تخریب کردند اما حقیقت قیام امام حسین همچون خورشیدی تابان در طول تاریخ پرتو افکنده است.

انسان برای زیارت اربعین، از جان خود مایه می گذارد، طاغوتیان، برای زائران امام حسین (ع) کمین گذاشتند، در نتیجه، جمعیت زیادی از زائران حسینی در مسیر کربلا شهید شدند و به نزد خالق خود رفتند، اما آن ها هرگز راه حسین (ع) را کنار نگذاشتند و این مساله، آخرین طاغوت های عراق را برآن داشت که در اقدامی گستاخانه، مرقد سید الشهداء را هدف قرار دهند و این شعار را سر دهند که " از این پس شیعه ای وجود ندارد"، اما خداوند ، وی (صدام) را قبل از اینکه بمیرد، دفنش کرد. (اشاره به صدام که قبل از دستگیری، خودش را در داخل حفره مخفی کرده بود).

بعد از سرنگونی بت بغداد در سال 2003، هیچ گروهی در عراق مانند گروه عاشقان امام حسین (ع) درمعرض کشتار و ظلم قرار نگرفت، هدف اول و آخر ائتلاف جنایتکاران از صدامی ها گرفته تا داعشی ها، کشتن عاشقان و زائران اربعین بود، درنتیجه هزاران نفر از آن ها، از کینه ای که به امام حسین (ع) داشتند، صدها هزار نفر را کشتند و برای زائران امام حسین (ع) کمین گذاشتند و آن ها را ربودند، اما آن ها نتوانستند جلوی سیل عظیم عشاق حسینی به سمت کربلا را بگیرند.

امروزه همه جهانیان شاهد هستند که چگونه صدامی ها و داعشی ها چند روز مانده به زیارت اربعین از لانه های خود بیرون خزیدند و تلاش کردند تا از تظاهرات مردمی در عراق که با هدف مطالبه حقوق مردم و مبارزه با فساد و فاسدان برگزار شد، درجهت رسیدن به اهداف خود بهره برداری کنند و چنانچه دیدیم که صدامی ها و رفقای جانی آن ها یعنی داعشی ها، شعارهایی را ضد مراسم حسینی و درصدر آن اربعین سر می دادند. واکنش و پاسخ مردم عراق به این کار آنها ، تکان دهنده بود، آن ها با حرکت میلیونی به سمت کربلای معلا حرکت کردند و با برپایی بیش از 10 هزار موکب علیرغم اوضاع دشوار اقتصادی شان در مسیر حرکت زائران حسینی به کربلا، گروه های جنایتکار صدامی و داعشی را لگدمال کردند و به استقبال میلیون ها زائر از خارج از عراق رفتند که فقط بیش از 3 میلیون نفر از زائران ایرانی بودند و میلیون ها زائردیگر نیز از سایر نقاط جهان عازم کربلای معلا شده بودند.

پاسخ عشاق حسینی به بعثی های صدامی و داعشی ها واضح بود، چنانچه درسی که آن ها به جهانیان دادند، درسی کامل و جامع بود، زیارت اربعین که فقط به عراق محصور شده بودند، به پدیده ای جهانی تبدیل شد.

در روز بیستم ماه صفر، عاشقان امام حسین(ع) در همه جای دنیا که موفق به زیارت کربلای معلا در اربعین نشده اند، با برپایی راه پیمایی های باشکوه و گسترده، شعار واحد " لبیک یا حسین" را سر می دهند و درنتیجه، کافران دربهت و تعجب ماندند.

دشمنان حق چه بخواهند چه نخواهند، نخواهند توانست که سد راه عاشقان حسینی شوند، بنابراین ، زیارت اربعین، بزرگ ترین تجمع انسانی در روی کره زمین خواهد بود و این واقعیت، قطعاً برهمه چیز مستولی خواهد بود، زیرا حسین برای خدا و پیامبر خدا و دین وی و برای اصلاح، قیام کرد، پس آن چه برای خداست، ماندنی است و آنچه برای غیرخداست ، فانی خواهد بود.

جمال کامل / العالم

پربیننده ترین خبرها