پلیس هنگ کنگ از جامعه مسلمانان عذرخواهی کرد

پلیس هنگ کنگ از جامعه مسلمانان عذرخواهی کرد
دوشنبه 29 مهر 1398 - 20:53

به دنبال استفاده از ماشین های آب پاش فشار قوی و ریزش آب به روی یک مسجد در جریان اعتراضات و شورش های اخیر در هنگ کنگ، پلیس از جامعه مسلمانان عذرخواهی کرد.

العالم ـ آسیا

روزنامه مورنینگ پست از هنگ کنگ روز دوشنبه نوشت این اتفاق روز یکشنبه در جریان اعتراضات بزرگ شورشیان و فرصت طلبانی رخ داد که در مقابل مسجد کولون تجمع کرده بودند.

این بزرگترین مسجد هنگ کنگ است و معترضان در مقابل آن تجمع بزرگی برگزار کرده بودند پلیس هم مجبور شد برای متفرق کردن صف معترضان از ماشین های آب پاش استفاده کند.

در حین تلاش ماموران برای پراکنده کردن فرصت طلبان و شورشیانی که در مقابل مسجد تجمع کرده بودند، آب دستگاه های آب پاش فشار قوی پلیس روی بر روی مسجد ریخت به دنبال این رویداد، پلیس در توئیتی از جامعه مسلمانان هنگ کنگ عذرخواهی و تاکید کرد تعمدی در این کار نبوده و این رویداد یک حادثه در جریان متفرق کردن تظاهر کنندگان بوده است.

محمد ارشد روحانی ارشد هنگ کنگ به دنبال این رویداد تاکید کرد که جامعه مسلمانان این شهر خواستار آرامش و صلح هستند و برای ثبات و امنیت هنگ کنگ دعا می کنند.

روزنامه هنگ کنگی می نویسد که اعتراضات و شورش های اخیر در این شهر باعث بروز اختلافات فراوان اجتماعی و دسته بندی هایی در این منطقه شده اما هنوز ردی از اعتراضات تبعیض نژادی و مذهبی در هنگ کنگ وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، روز یکشنبه شمار زیادی از معترضان بی توجه به اخطارهای قبلی پلیس اعتراضات بزرگی در هنگ کنگ برگزار و با اقدامات خشونت آمیز به سوی ایستگاه های مترو بمب های آتش زا پرتاب کردند و برخی از راه های شهر را هم مسدود نمودند.

شماری از معترضان و شورشیان در تظاهرات اخیر خود اقدام به پاشیدن رنگ و اسپری و شعار نویسی علیه چین و دولت محلی هنگ کنگ کرده اند دولت چین ضمن محکوم کردن چنین اقداماتی تاکید کرده است شورشیان در این منطقه در مواردی مشابه تروریست ها عمل کرده و از اقدامات خشونت آمیز ابایی نداشته اند.

پربیننده ترین خبرها