ششمین روز اعتراض ها در لبنان/ لزوم اصلاحات و تقویت وحدت ملی

ششمین روز اعتراض ها در لبنان/ لزوم اصلاحات و تقویت وحدت ملی
سه شنبه 30 مهر 1398 - 14:34

اعتراض ها در لبنان با وجود تدابیر اقتصادی که سعد الحریری نخست وزیر این کشور برای آرام کردن اوضاع و کاهش شدت اعتراض های مردمی اعلام کرده است، برای ششمین روز متوالی ادامه دارد.

العالملبنان

تظاهرکنندگان لبنانی وارد میدان ریاض الصلح در مرکز بیروت شدند و برخی دیگر از آنان، با استفاده از موانع و حلقه های لاستیک راه ها را بستند.

بانک ها و مدارس و دانشگاه ها، نیز تعطیل اعلام شده است.

این درحالیست که دفتر ریاست جمهوری لبنان، شایعات میشل عون رئیس جمهوری لبنان و استعفای وزرای حزب سوسیالیست ترقیخواه این خبرها را دروغ خواند.

تظاهرکنندگان لبنانی با تحصن در مناطق مختلف کشور ، مخالفت خود را با طرح نخست وزیر اعلام و بر ادامه حضور خود در خیابان ها تاکید کردند.

در این ارتباط، "سجعان قزی" وزیر سابق لبنانی گفت: مردم لبنان، بیشتر از اصلاحات به اعتماد بیشتر نیاز دارند.

این وزیر لبنانی در گفت وگو با برنامه " مع الحدث" که از شبکه العالم پخش می شود، گفت : مشکل واقعی، نبود اعتماد بین مردم و مسئولان است و این مساله ، فقط به دولت فعلی مربوط نمی شود، بلکه سال هاست که میان سیاستمداران با مردم لبنان، اعتماد وجود ندارد.

سجعان با اشاره به لزوم تقویت وحدت ملی در لبنان ، پیش بینی کرد تحرکات و اعتراض های مردمی در این کشور ادامه پیدا کند و ادامه این وضع، به منافع کشور ضربه می زند.

"قاسم قصیر" نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی دراین باره گفت: اصلاحاتی که سعد الحریری نخست وزیر لبنان درباره آن سخن گفت، دروازه ای برای ورود به مرحله ای جدید در داخل کشور به شمار می رود.

وی در گفت و گو با برنامه " مع الحدث" گفت : مساله مهم تر، ادامه فعالیت دولت لبنان است، زیرا در چند روز گذشته، این نگرانی وجود داشت که دولت استعفا دهد و وضعیت خلأ در کشور به وجود بیاید و این مساله، بر وضعیت امنیتی تاثیر گذار باشد.

قصیر افزود: درصورت استعفای وزرای دولت لبنان و جانشین شدن وزرای جدید، این احتمال دارد که از شدت اعتراض ها کاسته شود.

این کارشناس لبنانی بر لزوم قبول کردن رویکرد اصلاحات که برخی ها نسبت به تغییر نیافتن آن تعصب دارند، تاکید کرد و گفت : باید وزرایی انتخاب شوند که به مردم نزدیک و از خواسته های آنان مطلع باشند.

پربیننده ترین خبرها