لبنانی ها برحذر باشند؛

هر سخنی در رسانه های سعودی فقط در تامین منافع 'اسراییل' است

هر سخنی در رسانه های سعودی فقط در تامین منافع 'اسراییل' است
شنبه 4 آبان 1398 - 18:31

گفته می شود رسانه های سعودی نه تنها خواسته های معترضان لبنانی را "پذیرفته اند" بلکه "تمام امکانات خود را برای رساندن صدای ملت لبنان به جهانیان را به کار گرفته اند".

العالم ـ لبنان

عربستان - همان طور که طرفدارانش در لبنان می گویند - "همیشه یار و یاور مظلومان و صدای آزادگی و انسانیت علیه ظلم و فساد و استبداد بوده است" اما با اندکی دقت در نحوه پوشش تبلیغاتی و اطلاع رسانی شبکه های ماهواره ای وابسته به فاسدترین رژیم ها در تاریخ بشر مثل نظام های عربستان و امارات از تظاهرات مسالمت آمیز مردم لبنان و نیز با بررسی مواضع فاسدترین و جنایتکارترین سران جنگ داخلی در لبنان در قبال این تظاهرات و موج سواری آنها در این اوضاع آشفته چنین به نظر می رسد که مفاهیم معنای واقعی خود را از دست داده اند.

عربستان که تعدادی کودک را فقط به صرف مشارکت در تظاهرات با دوچرخه به ضرب شمشیر اعدام می کند و برخی شهرها را بر سر شهروندان ویران می کند؛ زیرا اهالی آنجا فقط خواستار برخورد انسان دوستانه بدون در نظر گرفتن وابستگی های طائفی شده بودند. عربستان علمای دینی و افراد سالمند بالای 80 سال را به خاطر عدم تایید جنایتهای بن سلمان به زندان می افکند که برخی از آنها در زیر شکنجه جان خود را از دست می دهند؛ اینک این کشور از طریق شبکه های ماهواره ای و در راس آنها العربیه و الحدث و نیز اسکای نیوز اماراتی به تریبون ترویج دموکراسی و آزادی و عزت وکرامت انسانی تبدیل شده است در حالی که خود آتش فتنه و آشوب را در لبنان برانگیخته است.

همه در مورد نقش مخرب عربستان در لبنان و پول های کثیفی که این کشور از چندین دهه به لبنان سرازیر می کند، اتفاق نظر دارند. این کشور هر تشکل و شخصیت سیاسی و یا رسانه ای و مطبوعاتی و یا نهاد رسانه ای که با رویکرد قومی و عربی و اسلامی لبنان مبارزه کند؛ پولهای کثیف خود را در اختیارش می گذارد و هر حزب و طرفی و یا شخصیت سیاسی و رسانه ای و مطبوعاتی و نهاد رسانه ای که دارای رویکرد قومی و عربی و اسلامی وملی باشد و با سلطه گری امریکا و رژیم اشغالگر مبارزه کند، عربستان تمام امکانات خود را برای مقابله با آن بکار می گیرد. هیچ کسی موضع عربستان در قبال درگیری عربی -اسراییلی و در قبال جمال عبد الناصر و حزب الله و تمام جنبش های آزادیخبش عربی و نیز مواضعش در خصوص نظام های استبدادی و مرتجع مانند نظامهایی که در تونس ومصر وسودان ویمن حکومت می کردند، از یاد نمی برد.

امروز شبکه العربیه عربستان که سخنگوی این نظام های مرتجع و مزدور و نوکر امریکا و "اسراییل" بویژه در دوران بن سلمان است، تمام تلاش خود را بکار می گیرد تا صداهای مردمِ ملی گرا و اسلامگرا در لبنان را خاموش کند. مردمی که درباره تلاشهای مزدوران در سفارتخانه ها و ستون پنجم "عربستانی اسراییلی" برای سوار شدن بر موج تظاهراتِ برحق لبنانی ها هشدار داده بودند. این در حالی است که دولت لبنان اصلاحاتی را در دستور کار خود قرار داد که در تاریخ لبنان بی سابقه بوده است؛ همچنین میشل عون رییس جمهور و سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان و تعداد زیادی از شخصیتهای ملی لبنان بسته اصلاحات را راهی برای حل بحران و گامی به جلو در مسیر صحیح عنوان کردند.

رهبر حزب الله بیش از همه به دستاوردهای جنبش مردمی لبنان اهمیت نهاد. وی از هواداران حزب الله خواست تا میدانها را ترک کنند تا هر گونه صبغه سیاسی از تحرکات مردمی زدوده شود.

وی تاکید کرد که مخالفتِ برخی با بسته اصلاحات مانع از تحقق اهداف این تظاهرات مردمی می شود و دستاوردهای محقق شده را ناچیز جلوه می دهد در حالی که این دستاوردها باید در راستای خدمت به مردم بکار گرفته شود به جای آنکه با اصرار بر اهداف غیر واقعی مانند سرنگونی نظام لبنان، اوضاع کشور به سمت خلا و آشوب و خدای نکرده جنگ داخلی کشیده شود. سرنگونی نظام لبنان سخن حقی است که از آن اراده باطل شده است.

اصرار و پافشاری سید حسن نصرالله برای دادن وقت کافی به دولت برای اجرای اصلاحات، بی دلیل نبوده است؛ زیرا دشمنان لبنان در کمین این کشور نشسته اند. "یونی بن مناخم" کارشناس صهیونیستی در امور جهان عرب و خاورمیانه در مقاله ای می نویسد: "طبق پیش بینی های من، بحران در لبنان به نفع اسراییل در جنگش علیه حضور نظامی ایران در سوریه و عراق است... حزب الله نماینده ایران در لبنان که اسراییل را در لبنان و مرزهای جولان تهدید می کند، هرچقدر بحران لبنان شدت بگیرد، حزب الله نیز غرق خواهد شد؛ زیرا از توانمندی هایش در مقابله نظامی با اسراییل خواهد کاست".

این کارشناس صهیونیستی که اوضاع لبنان را تحلیل می کند، می گوید: "انتفاضه لبنان منافع امنیتی اسراییل درکوتاه مدت را تامین می کند. باید امیدوار باشیم که این بحران برای مدت طولانی ادامه یابد؛ زیرا اسراییل مشغول جنگ بسیار سخت علیه حضور نظامی ایران در سوریه است و نیازدارد تا اندکی از این فشارهای امنیتی رها شود".

وی درباره منفعت "اسراییل" در ایجاد آشوب و تنش و فتنه در کشورهای عربی می گوید: "اسراییل درچند سال اخیر به خاطر جنگ داخلی سوریه از سال 2011 به آرامش امنیتی دست یافت. اینک نیز از درگیری دولت عراق با تظاهرات ضد فساد و بحران اقتصادی دشوار در لبنان و انتفاضه اخیر که از توانمندی حزب الله می کاهد، سود می برد و در صورت کشیده شدن لبنان به جنگ، حزب الله بهای سنگین تری پرداخت خواهد کرد، بسیار بیشتر از بهایی که در جنگ 2006 پرداخت کرده است".

رسانه های سعودی که در واقع مزدور آمریکا و طرح های امریکایی صهیونیستی در منطقه هستند، هیچ تصویر و یا خبر و یا گزارشی از لبنان منتشر نمی کنند مگر آنکه منافع اسراییل و اهداف صهیونیست ها در اولویت آن قرار دارد. بنابراین مردم لبنان باید این واقعیت را بدانند و باید "مهره های عربستان" صاحبان گذشته سیاه در لبنان را بشناسند؛ آنهایی که بر موج تظاهراتِ برحق لبنانی ها سوار شدند تا با پول کثیف سعودی تظاهرات را از مسیر اصلی خود منحرف کنند و به سمت منافع صهیونیستی سوق دهند.

* سعيد محمد

پربیننده ترین خبرها