هر 12 دقیقه یک کودک یمنی از گرسنگی می میرد؛

آیا آل سعود و آل زاید احادیث پیامبر را درباره همسایه شنیده اند؟

آیا آل سعود و آل زاید احادیث پیامبر را درباره همسایه شنیده اند؟
يکشنبه 5 آبان 1398 - 14:54

حضرت محمد (ص) فرمودند: "کسی که ظرف غذا را از همسایه اش دریغ کند، خداوند در روز قیامت او را از خیر محروم می کند و به حال خود می گذارد و وای به حال کسی که خدا او را به حال خود بگذارد".

العالم - یمن

پیامبر رحمت همچنین فرمودند: "کسی که با شکم سیر بخوابد و همسایه اش گرسنه باشد، مؤمن نیست". ایشان همچنین فرمودند: "کسی که شب سیر بخوابد و همسایه اش از گرسنگی به خود بپیچد مسلمان نیست و کسی که لباسی به تن داشته باشد و همسایه اش برهنه باشد، پیرو من نیست".

ما با این احادیث شریف از معلم انسانیت، آل سعود و آل زاید را - که مدعی مسلمانی و پیروی از سیره پیامبر (ص) هستند - مخاطب قرار می دهیم تا شاید به خود بیایند و دست از تحریم و گرسنگی دادن به همسایه و برادر دینی و قومی و انسانی خود بردارند.

جنایت بزرگی که آل سعود و آل زاید در یمن رقم می زنند طبق استانداردهای سازمان ملل، بزرگترین فاجعه جهان در عصر جدید است که 5 سال به طول انجامیده است. همین دیروز " اخیم اشتاینر"، مدیر برنامه‌های توسعه سازمان ملل در یمن با صدای بلند، وجدان انسانی را مخاطب قرار داده و گفت که هر 12 دقیقه یک کودک زیر 5 سال یمنی بر اثر کمبود آب و غذا و خدمات بهداشتی می میرد.

این در حالی است که برنامه پیشرفت و توسعه ملل متحد، هفته پیش اعلام کرد که میانگین فقر در یمن به 75 درصد رسیده است در حالی که این آمار، در سال 2014، 47 درصد بود.

بیش از 24 میلیون نفر، معادل 80 درصد از جمعیت یمن نیازمند انواع کمک های بشردوستانه هستند. 14.4 میلیون نفر نیز از دسترسی به آب آشامیدنی و خدمات بهداشتی محروم هستند. همچنین 4.5 میلیون نفر دچار سوء تغذیه هستند؛ که از این تعداد 1.7 میلیون کودک و زن باردار یا شیرده به شدت از سوء تغذیه رنج می برند.

ما این احادیث شریف را در کنار این آمار هولناک ذکر می کنیم و به خوبی می دانیم که هیچ تأثیری در آل سعود و آل زاید ندارند چرا که آنها قومی هستند که "شیطان بر آنها غلبه کرده است و آنها را از یاد خدا غافل کرده است؛ آنها حزب شیطان هستند و از بازنده ها هستند."

قدیم ها می گفتند: "اگر با آدم زنده صحبت می کردم حتما صدایم شنیده می شد اما آدم زنده ای وجود ندارد تا صدای ما را بشنود." و "اگر در آتش می دمیدی حتما روشن می شد اما تو در خاکستر می دمی".

پربیننده ترین خبرها