گزارش سی ان ان از گسترش آتش سوزی مهیب در آمریکا / 50 هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا در کام شعله های آتش می سوزد/ اعلام وضعیت فوق العاده در کالیفرنیا

گزارش سی ان ان از گسترش آتش سوزی مهیب در آمریکا / 50 هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا در کام شعله های آتش می سوزد/ اعلام وضعیت فوق العاده در کالیفرنیا
دوشنبه 6 آبان 1398 - 12:37

تارنمای خبری سی ان ان از گسترش آتش سوزی به 50 هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا خبر داده و گفته که مقامات این ایالت در پی گسترش آتش‌سوزی مهیب موسوم به «کینکید» (Kincade)، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده اند.

العالم ـ آمریکا

شبکه خبری سی ان ان روز دوشنبه گزارش داد: آتش سوزی «کینکید» تاکنون ۵۰ هزار هکتار از اراضی بزرگترین ایالت آمریکا را در برگرفته و "گاوین نیوسام" (Gavin Newsom) فرماندار کالیفرنیا در این ایالت وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده است.

بنابراین گزارش، شدت آتش سوزی در مناطق شمالی و جنوبی در ایالت کالیفرنیا باعث شده تا ۲۰۰ هزار نفر از ساکنان این مناطق خانه‌های خود را ترک کنند.

در اطراف شهر سانفرانسیسکو، آتش ۵۰ هزار هکتار را در بر گرفته و تاکنون ماموران اطفای حریق موفق به خاموش کردن ۱۰ درصد از آتش شده اند.

تارنمای خبری سی ان ان نوشت: به دنبال این آتش سوزی نزدیک به یک میلیون نفر از مشترکان شرکت برق "پاسفیک گاز اند الکتریک" (Pacific Gas and Electric) فاقد برق بوده و در خاموشی به سر می برند.

بنابراین گزارش، به دلیل وزش بادهایی با سرعت ۷۰ تا ۸۰ مایل بر ساعت (۱۱۰ تا ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت) انتظار نمی رود از دامنه آتش سوزی تا پایان امروز کاسته شود.

بنا به گفته اداره آتش نشانی منطقه لس آنجلس، این آتش سوزی تاکنون منجر به از بین رفتن ۲۲ واحد ساختمانی شده و بیش از ۱۰ هزار واحد ساختمانی دیگر در معرض تهدید این آتش سوزی قرار دارند.

در پی افزایش و گسترش آتش سوزی در مناطقی از کالیفرنیا که از روز چهارشنبه آغاز شده تاکنون دستور تخلیه بیش از ۱۸۰ هزار نفر را در مناطق شمالی کالیفرنیا صادر شده است.

سپتامبر، ماه آتش سوزی و اشتعال های سریع در ایالت کالیفرنیا است که تا مدت ها به درازا می انجامد.

این در حالیست که در سال جاری میلادی و تا پیش از ماه سپتامبر بیش از ۵۴۰۰ مورد آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایالت کالیفرنیا گزارش شده که نزدیک به ۶۴ هزار هکتار را در برگرفته بود.

در آتش‌سوزی به نام «کمپ» (Camp) که نوامبر ۲۰۱۸ میلادی در ایالت کالیفرنیا رخ داد، ۸۶ نفر جان باختند و همچنین ۱۸ هزار و ۸۰۰ واحد ساختمانی تخریب شد و ۶۲ هزار هکتار از اراضی کالیفرنیا بر اثر حریق از بین رفت.

پربیننده ترین خبرها