زیان اقتصادی پژو سیتروئن به خاطر تعلیق فعالیت‌ها در ایران

زیان اقتصادی پژو سیتروئن به خاطر تعلیق فعالیت‌ها در ایران
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 15:33

تعلیق فعالیت‌های پژو سیتروئن در ایران و نیز ناکامی‌ها در بازار چین طی هفته‌های اخیر، موجب زیان اقتصادی این خودروساز فرانسوی شده است.

العالم ـ اروپا

تحلیلگران وبگاه آلمانی «آکسین چک» (aktiencheck) که به بررسی تحولات بازار سهام جهان می پردازد از زیان اقتصادی شرکت خودروسازی پژو فرانسه خبر دادند.
بر این اساس شرکت پژو سیتروئن به دنبال تعلیق فعالیت های خود در ایران و نوسانات بازار خودرو در چین، طی هفته های اخیر با زیان اقتصادی و کاهش ارزش سهام مواجه شده است.
این شرکت فرانسوی که بیش از ۸۷ درصد محصولات خود را در کشورهای اروپایی می فروشد، به دنبال گسترش بازارهای هدف خود در چین، روسیه، هند، و آمریکای جنوبی است.
این در حالیست که این شرکت خودروسازی اکنون به منظور کاهش هزینه ها و جبران نواقص خود نیاز مبرم به همکاری با خودروسازان کشورهای دیگر دارد.
همچنین پژو سیتروئن با وجود ارائه طرح های متنوع، در زمینه تولید خودروهای هیبریدی از رقبای اصلی خود عقب مانده است.
پس از اعلام تصمیم آمریکا برای خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و شرکای اقتصادی آن، چندین شرکت‌ اروپایی اعلام کردند که فعالیت‌های خود را در ایران تعلیق می‌کنند تا مشمول تحریم‌های آمریکا نشوند.
شرکت «پی‌ اس‌ ای» (پژو سیتروئن سابق) و رقیب فرانسوی‌ اش شرکت رنو نیز که بعد از توافق هسته‌ای قراردادهای تازه‌ و بزرگی با ایران بسته بودند، به این بهانه بازار ایران را ترک کردند.
به گزارش ایرنا، پیشتر مقامات پژو سیتروئن مدعی شده بودند تعلیق فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری مشترک در ایران، تغییری در دستورالعمل مالی این گروه ایجاد نمی کند زیرا فعالیت ها در ایران کمتر از یک درصد از درآمد شرکت را تامین می کند.

اقدامات یکجانبه‌گرای دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا با خروج از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها با وجود مخالفت متحدان اروپایی‌ این کشور، به تدریج آثار و عواقب خود بر شرکت‌های غربی که با ایران قرارداد همکاری اقتصادی داشتند، نشان می دهد.

پربیننده ترین خبرها