ائتلاف سعودی نقض آتش‌بس در غرب یمن را تشدید کرده است

ائتلاف سعودی نقض آتش‌بس در غرب یمن را تشدید کرده است
چهارشنبه 8 آبان 1398 - 16:01

منابع یمنی خبر دادند، ائتلاف سعودی نقض مکرر آتش‌بس در غرب یمن را با حملات جدید شدت بخشیده است.

العالم - یمن

یک منبع نظامی در یمن، امروز چهارشنبه از افزایش نقض آتش‌بس در جبهه غربی یمن خبر داد و گفت، ائتلاف سعودی، حملات به استان الحدیده را افزایش داده است.

به گزارش وبگاه خبری «انصارالله»، «نیروهای متجاوز به یمن، نقض توافق آتش‌بس در استان الحدیده را در ۲۴ ساعت گذشته افزایش داده‌اند. یک منبع امنیتی خبر داد که یک غیرنظامی به دلیل حملات توپخانه‌ای نیروهای متجاوز به شرق شهرستان حیس در الحدیده کشته شد».

طبق این گزارش، این منبع توضیح داد «عناصر خائن [که با ائتلاف سعودی همکاری می‌کنند] تلاش کردند عملیات نفوذی را به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در کیلومتر شانزدهم جاده الحدیده اجرا کنند اما عملیات ناکام ماند. این نیروها نقاط متعددی در منطقه الفازه در شهرستان التحیتا در استان الحدیده را هدف گلوله‌های توپخانه قرار دادند».

شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی همچنین شهر الدریهمی در استان الحدیده را نیز با گلوله توپخانه هدف قرار دادند و بعد از آن با سلاح سنگین و نیمه سنگین برخی نقاط آن را هدف گرفتند.

الحدیده بر اساس توافق گروه‌های یمنی در استکهلم سوئد، مشمول توافق آتش بس است اما ائتلاف سعودی با حملات متعدد، به آن پایبند نیست. توافق سوئد یا استکهلم، توافق صنعاء و دولت مستعفی هادی است که سیزدهم دسامبر ۲۰۱۸ حاصل شد. سازمان ملل هم مدتی بعد از آن (۳۰ بهمن‌ماه ۱۳۹۷) اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن، به توافق رسیدند که نیروهای خود را از «الحدیده» خارج کنند.

دوشنبه شب نیز سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح از افزایش حملات هوایی عربستان سعودی به برخی استان‌های یمن از جمله صعده (شمال) و الحدیده (غرب) خبر داده بود. به گفته سریع، سه حمله در استان الحدیده به قایق صیادان انجام شد.

امروز همچنین منابع یمنی از افزایش حملات عربستان به مرز شمالی یمن خبر دادند. یحیی سریع به شبکه خبری المسیره یمن گفت، پیشروی نیروها و مزدوران سعودی در نوار مرزی استان‌های صعده و حجه با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های ائتلاف ادامه دارد اما تاکنون ناکام گذاشته شده است.

پربیننده ترین خبرها