مهم‌ترین نکات پیام‌های اخیر امیر کویت به همتایان منطقه‌ای

مهم‌ترین نکات پیام‌های اخیر امیر کویت به همتایان منطقه‌ای
پنج‌شنبه 9 آبان 1398 - 15:50

یک روزنامه کویتی از افزایش تبادل پیام بین امیر کویت و سران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داد.

العالم - آسیا

برخی منابع آگاه منطقه‌ای با اشاره به ارسال پیام مکتوب «صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت به سران برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، این پیام‌ها را به ویژه در پرتو اوضاع متشنج منطقه مهم خواندند.

این منابع گفتند پیام‌هایی که امیر کویت اخیرا برای سران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به ویژه شاه سعودی و امیر قطر ارسال کرده شامل چند نکته مهم است که مهم‌ترین آن مربوط به پایان دادن به اختلافات در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس، مقابله با چالش‌های منطقه و اوضاع عراق است.

روزنامه کویتی«القبس» به نقل از این منابع نوشت که ارسال این پیام‌ها در شرایط متشنج منطقه که نیازمند ارتباط و هماهنگی است، حائز اهمیت است و ارسال این پیام‌ها باید ادامه داشته باشد.

منابع مذکور درباره حصول نتایج مثبت حل اختلافات در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس ابراز خوش‌بینی کرده و گفتند که تلاش‌های کویت در این باره هرگز متوقف نخواهد شد.

این منابع همچنین درباره دیدار اخیر فرستاده شاه سعودی با امیر کویت نیز گفتند که پیام شفاهی شاه سعودی مربوط به اوضاع منطقه و استمرار تلاش‌ها برای مقابله با هر گونه چالشی در منطقه بود.

امیر کویت روز سه‌شنبه در افتتاحیه دور جدید مجلس الامه(پارلمان) کویت بر ضرورت حل اختلافات بین اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس تأکید کرد.

الصباح گفت، «اختلافات [داخلی] در شورای همکاری خلیج (فارس) توان ما را تضعیف کرده و تهدیدی برای دستاوردهای ماست».

او تشریح کرد که منطقه با شرایط دشوار و سرنوشت‌ساز بی‌سابقه‌ای مواجه است و ما با نگرانی و ناراحتی حوادث تعدادی از کشورهای برادر و بی‌ثباتی در این کشورها را دنبال می‌کنیم و از خداوند عز‌و‌جل می‌‌خواهیم که خیر و خوبی، امنیت و رفاه را به آن‌ها اعطا کند.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از خرداد ۹۶ به بهانه حمایت قطر از تروریسم روابط دیپلماتیک خود با این کشور قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی را به روی این کشور بسته‌اند. امیر کویت از ابتدای آغاز بحران در روابط این کشورها، میانجی‌گری برای آشتی آن‌ها را آغاز کرده است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها