روسیه ناتو را به تشدید تنش‌ها در اوکراین متهم کرد

روسیه ناتو را به تشدید تنش‌ها در اوکراین متهم کرد
جمعه 10 آبان 1398 - 17:09

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) به تشدید تنش های داخلی در اوکراین کمک می کند.

العالم- اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» در بیانیه ای که امروز (جمعه) در سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، با اشاره به سفر اخیر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به اوکراین گفت: ناتو بار دیگر یکسری ادعاها و اتهامات بی اساس علیه روسیه مطرح کرد. این سازمان در تلاش است درگیری های داخلی اوکراین را به گونه ای دیگر جلوه دهد و آن را به عنوان جنگ با روسیه به نمایش بگذارد. ناتو تلاش گروه تماس در اوکراین را نادیده می گیرد.

وی همچنین ناتو را به تلاش برای بدتر کردن اوضاع اوکراین، مشارکت در دامن زدن به تنش های داخلی و بی ثباتی این کشور متهم کرد.

زاخارووا با استناد به درخواست ناتو از کی‌یف برای پیوستن به این سازمان خاطر نشان کرد، این فقط باعث دامن زدن به اختلاف و تفرقه در اوکراین، تعمیق صفوف متشتت در اروپا و افزایش تنش های قومی می شود.

استولتنبرگ و هیات ناتو چهارشنبه هفته گذشته سفر خود را به اوکراین با دیدار از اودسا شروع کردند.

استولتنبرگ در سخنانی در دانشگاه نیروی دریایی در اودسای اوکراین گفت: نظر مسکو درباره عضویت احتمالی اوکراین در ناتو، اهمیتی در تصمیم گیری نهایی این ائتلاف ندارد.

وی افزود: با وجود لزوم انجام برخی اصلاحات در اوکراین، تصمیم پیوستن این کشور به ائتلاف ناتو در نشست سال 2008 در بخارست گرفته شد و همچنان معتبر است.

پس از شروع بحران اوکراین در سال 2014، ناتو با استناد به مداخله مسکو در امور کی‌یف، حضور خود را در اروپای شرقی تقویت کرد.

روسیه سال 2014 کریمه را به انضمام خود درآورد.

ایرنا

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها