درخواست لیبی از شورای امنیت برای مؤاخذه کشورهای حامی حفتر

درخواست لیبی از شورای امنیت برای مؤاخذه کشورهای حامی حفتر
شنبه 11 آبان 1398 - 11:54

شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی از شورای امنیت خواست تا کشورهای حامی ژنرال «خلیفه حفتر» را که مسئول کامل تجاوزات در لیبی هستند، مؤاخذه کند.

العالم - لیبی

شورای ریاستی دولت وفاق ملی روز جمعه(دیروز) در بیانیه‌ای بمباران مقر وزارت کشور در طرابلس توسط هواپیماهای جنگی ژنرال حفتر را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که این حمله نیز در راستای تجاوزات علیه دو فرودگاه غیرنظامی معیتیقه و مصراته، مقرهای دولتی، مدارس، بیمارستان‌ها و محله‌های مسکونی که به کشته شدن چندین غیرنظامی از جمله کودکان و زنان منجر شده است، صورت گرفت.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، در این بیانیه آمده است که هدف متجاوزان از انجام این عملیات تروریستی، برهم زدن امنیت و ثبات پایتخت است تا شاید بتوانند اهداف خود مبنی بر سیطره بر قدرت دست یابند.

شورای ریاستی دولت وفاق ملی، هیأت سازمان ملل در لیبی را مسئول این تجاوزات خواند و از شورای امنیت خواست اقدامات بازدارنده جهت توقف این تجاوزات اتخاذ کرده و تنها به صدور بیانیه‌های محکومیت اکتفا نکند.

در این بیانیه با اشاره به اینکه وزارت کشور به تلاش‌های خود برای حفظ امنیت و ثبات کشور ادامه خواهد داد، آمده است که این تجاوزات تروریستی هرگز در عزم شورا ریاستی برای نابودی متجاوزان و از بین بردن توهمات آن‌ها برای حکومت در لیبی تأثیری نخواهد داشت.

نیروهای حفتر از حدود هفت ماه قبل حملات به طرابلس پایتخت لیبی با هدف تصرف این شهر را آغاز کرده‌اند و تا کنون چندین بار دانشکده هوایی مصراته را بمباران کرده‌اند.

طبق گزارش سازمان ملل در هفت ماه گذشته از این درگیری‌ها تا کنون حدود ۱۰۹۳ نفر کشته و ۵۷۶۲ نفر از جمله غیرنظامیان زخمی و ۱۲۰ هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها