حزب الله: لبنان هنوز با خطر آشوب روبه‌روست/ اجازه نمی‌دهیم دیکته‌های آمریکا وارد دولت جدید شود

حزب الله: لبنان هنوز با خطر آشوب روبه‌روست/ اجازه نمی‌دهیم دیکته‌های آمریکا وارد دولت جدید شود
يکشنبه 12 آبان 1398 - 17:29

عضو شورای اجرایی حزب‌الله ضمن اعلام اینکه این جنبش دنبال دولتی مورد اعتماد و قدرتمند است، تصریح کرد، آمریکا قصد بهره‌برداری از تحرکات مردمی لبنان را دارد اما این اجازه به او داده نخواهد شد.

العالم _ لبنان

«نبیل قاووق» عضو شورای اجرایی حزب‌الله در یک سخنرانی در شهر «عیتا الشعب» در جنوب لبنان اعلام کرد، بدترین صحنه در تظاهرات اخیر آن بود که برخی مفسدان سوار بر موج تحرکات مردمی شدند تا از خودشان حفاظت کنند.

بر اساس گزارش وبگاه «العهد»، وی افزود: کسانی که تحرکات مردمی را دزدید مسؤولیت ناامیدی مردم و سوق دادن کشور به سمت خطر و درگیری را بر عهده دارد؛ موضوعی که اگر اتفاق می‌‌افتاد پایان آن مشخص نبود؛ لبنان هنوز هم با خطر آشوب و وقوع فتنه روبه‌روست و این امر بسیار بدتر از بحران اقتصادی است.

نبیل قاووق ادامه داد: موضوع مورد انتظار در این مرحله مقابله با بحران اقتصادی، مالی و حیاتی قبل از تسویه حساب‌های سیاسی است، برخی شخصیت‌ها و احزاب سیاسی هستند که در جلوی خود چیزی جز تسویه حساب با رقبایشان نمی‌بینند و اولویت آنها نجات کشور نیست. عده‌ای در خارج از لبنان هستند که بر روی تغییر معادلات سیاسی و موازنه قدرت در کشور یعنی روی کسب دستاورد علیه مقاومت، وحدت ملی و ثبات حساب باز کرده‌اند و ما باید برای بستن مسیر به روی این محاسبات بیدار باشیم.

وی تأکید کرد، حزب‌الله خواهان دولتی مورد وثوق است و در زمینه دولتی مورد اعتماد و قوی که صدای مردم را می‌شنود و به مطالبات آنها گوش می‌دهد، کار می‌کند. دولتی که قادر به شکوفایی اقتصادی، محاکمه مفسدان و بازگرداندن مال‌های دزدیده شده باشد.

نبیل قاووق گفت: آمریکا نیز آشکارا وارد خط (تظاهرات) شده و می‌خواهد تحرکات مردمی را در راستای دستاوردهای سیاسی خود به حساب ثبات و وحدت ملی به کار گیرد اما موضع حزب‌الله واضح و آشکار است. ما اجازه نمی‌دهیم دیکته‌های آمریکا وارد دولت جدید شود و به آمریکا اجازه نمی‌دهیم در این مرحله یا مراحل دیگر دستاوردی داشته باشد.

«سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله هم در سخنرانی اخیر خود هشدار داد که نباید خواسته‌های مردمی وارد گروکشی‌ها و بهره‌برداری‌های سیاسی شود و جلوی هر کسی که به دنبال درگیری میان جریان‌های سیاسی و گروههای مردمی است، باید گرفته شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها