معاون وزیر صنعت:‌ «یونیدو» به مسئولیت خود برای توسعه صنعتی اعضا عمل کند

معاون وزیر صنعت:‌ «یونیدو» به مسئولیت خود برای توسعه صنعتی اعضا عمل کند
دوشنبه 13 آبان 1398 - 13:52

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: جمهوری اسلامی ایران از یونیدو انتظار دارد به طور کامل به مسئولیت خود برای توسعه صنعتی اعضای سازمان ملل عمل کرده و فعالانه در پروژه‌های توسعه صنعتی ایران مشارکت کند.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

هجدهمین کنفرانس عمومی سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو) از ۱۲ آبان‌ماه امسال ( ۳ نوامبر ۲۰۱۹) به مدت پنج روز در شهر ابوظبی امارات متحده عربی آغاز به کار کرده است.
«برات قبادیان» روز دوشنبه با تشریح وضعیت اقتصادی و بخش صنعت کشورمان در این کنفرانس افزود: ایران از قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف همچون منابع انسانی، منابع طبیعی و زیرساخت‌ها برخوردار است.

معاون وزیر صنعت، یکی از اهداف اصلی ایران را کمک به شرکت‌های داخلی در صنایع مختلف برای همکاری با شرکت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی باهدف تبادل فناوری اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی برای همکاری با دیگر کشورهای در حال توسعه در بخش‌های صنعتی، فنی و مهندسی آمادگی دارد.

قبادیان، صنعت را یکی از کلیدی‌ترین بخش‌های اقتصاد و اساس رشد و توسعه هر کشور دانست و تاکید کرد، دستیابی به توسعه اقتصادی بدون رسیدن به توسعه صنعتی امکان‌پذیر نیست.

وی با یادآوری اینکه بعد از اجرای برجام، شرکت‌ها و سرمایه‌گذارن خارجی تمایل زیاد خود را برای حضور در بخش صنعت ایران اعلام کردند، افزود:‌ متاسفانه این فرصت‌ها بدلیل رفتار غیرقانونی آمریکا و اقدامات زورمدارانه و یکجانبه این کشور علیه ایران، تحت تاثیر قرار گرفت.
وی ادامه داد: خروج یکجانبه امریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌های غیرقانونی، اثر مخربی بر سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت ایران داشته است. بر این اساس، جمهوری اسلامی از یونیدو انتظار دارد بطور کامل به مسئولیت خود برای توسعه صنعتی اعضای سازمان ملل عمل کند.

به گزارش ایرنا، کنفرانس یادشده، اصلی‌ترین ارگان یونیدو به شمار می‌رود که وظیفه تعیین خط مشی و سیاست‌های کلی این سازمان را برعهده دارد و هر دو سال یکبار تشکیل جلسه می‌دهد.
این چهارمین بار از زمان تبدیل یونیدو به یک آژانس تخصصی ملل متحد است که کنفرانس عمومی در مکانی غیر از مقر اصلی یونیدو در شهر وین اتریش برگزار می‌شود.
جمهوری اسلامی ایران از اعضاء فعال یونیدو محسوب می‌شود و در ارگان‌های اصلی آن از جمله هیات مدیره، کمیته برنامه و بودجه و کنفرانس عمومی حضوری فعال دارد.
هیاتی از ایران شامل «کاظم غریب‌آبادی» سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد دفتر سازمان ملل متحد در وین، «برات قبادیان» معاون آموزش، پژوهش و فناوری و «سیدمهدی میرصالحی» مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت،‌معدن و تجارت در این کنفرانس حضور دارند.

پربیننده ترین خبرها