تحلیل روز/

پشت پرده تعرض به کنسولگری ایران در کربلا؛ نقشه شوم صرخی ها و بعثی ها چه بود؟

پشت پرده تعرض به کنسولگری ایران در کربلا؛ نقشه شوم صرخی ها و بعثی ها چه بود؟
دوشنبه 13 آبان 1398 - 19:24

در سال 2016، "جمال خاشقچی"روزنامه نگار سعودی که قبل از تکه تکه شدن توسط اره بن سلمان از مروجان سیاست سعودی ها بود، در واکنش به حمله هواداران فردی حقه باز به نام محمود الصرخی و بعثی ها به منطقه سبز بغداد، نوشت: "فکر می کردم که ما جنوب عراق را از دست داده ایم و الان در دستان ایران رها شده است، اما هوشیاری ملت عراق و فریادهایش ضد ایران امیدها را زنده کرد".

العالم تحلیل روز

نفوذ هواداران جماعتی مزدور و تفرقه افکن و مرتجع به سرکردگی محمود الصرخی و رفقای بعثی اش به تظاهرات مردم عراق در سال 2016، چیزی جز "تمرین" از پیش طراحی شده از طرف سازمان های اطلاعاتی کشورهایی مانند عربستان و امارات و قطر نبود که جز شر برای ملت عراق نمی خواهند.

پس از بیرون راندن یورش برندگان به منطقه سبز و بازگشت اوضاع به حالت عادی، مقامات عراقی گمان کردند که آنچه اتفاق افتاد، حادثه ای زودگذر بود، و آنگونه که باید این حادثه را که پیام هایی خطرناک را دربرداشت، بررسی نکردند.

در آن زمان، چهره های بعثی خطرناکی که تحتتعقیب دستگاه قضایی عراق نمایان شدند که از جمله آنان، جنایتکار فراری "علی الدهش" عضو شعبه ای از حزب محله بعث بود که در داخل منطقه سبز پرچم عراق را در دست داشت، همان طور که جهانیان مشاهده کردند که فرزندان دوستان دور و نزدیک این فرد نیز در یورش به منطقه سبز شرکت داشتند و بدون ترس و نگرانی صفحه های خود را در شبکه های اجتماعی پر می کردند، از جمله انان، "رنا عبدالحليم صميدع " از یک خانواده جنایتکار بعثی است که خود را به عنوان فعال مدنی معرفی می کرد و تصویرش را درحالیکه علامت پیروزی را نشان می داد، منتشر کرد.

وی در صفحه خود در شبکه های اجتماعی نوشت: در اینجا رئیس جمهوری عراق یعنی صدام مقبور ، به ارتش عراق و نیروهای مسلح سلام می داد ، در این جا، تفنگ "برنوی" خود را از جایگاه ریاست جمهوری در میدان مراسم ، شلیک می کرد.

همچنین یک فرد به اصطلاح فعال مدنی دیگر به نام "علوان الجبوری" که تروریستی بازداشت شده بود، این چنین گفت: برادر علوان الانبار ، با عرض سلام و احترام ، به تو در زندان، سلام می دهم ، از خداوند می خواهم که قلبت را شاد کند و تو را از زندان آزاد کند و امیدوارم به زودی از زندان آزاد شوی.

نمایش نفوذ الصرخی بعثی به تظاهرات در سال 2016 ، بار دیگر در سال 2018 تکرار شد ، در آن زمان ، گروهی از طرفداران الصرخی ، آلت دست ارزان عربستان و دوستان بعثی وی به کنسولگری ایران در بصره حمله ور شدند و آنجا را به آتش کشیدند و این اقدام را در راستای عمل به طرح های ائتلاف آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی انجام دادند ، این کار با هدف انتقام جویی از کشوری بود که به عراقی ها در سرکوب و نابودی داعش کمک کرد، زیرا این ائتلاف شوم، منتظر ورود "داعش" به بغداد و کربلا و نجف بود.

آنچه امروز در عراق روی می دهد، دیگر " نمایش " نیست ، بلکه اجرایی واقعی از آن چیزی است که در گذشته بر روی آن تمرین شده است، شعارها و رفتارهایی که می شنویم و می بینیم و هیچ ارتباطی به خواسته های تظاهرکنندگان ندارد و به طور کل با اهداف تظاهرکنندگان عراقی و خواسته های آنان که برای مطالبه حقوق خود و مبارزه با فساد و فاسدان به خیابان ها آمدند، تناقض دارد.

این مساله نشان می دهد آنچه امروز در عراق اتفاق می افتد، از مرحله "نمایش" به مرحله " اجرای عینی" منتقل شده است، شخصیت های بعثی که به جنایت هایشان معروف هستند و تحت تعقیب دستگاه قضایی عراق قرار دارند در میدان التحریر بغداد حضور دارند ، این درحالیست که فرزندان آن ها از مناطق مختلف جهان، به عراق آمده و عکس های صدام را در دست دارند و به شکل جنایتکارانه ، مرجعیت دینی و الحشد الشعبی و روابط با ایران را هدف قرار می دهند و همان شعارهای نژادپرستانه معروف بعثی را سر می دهند و هر مسلمان شیعه عراقی با غیرت را ایرانی می خوانند و مقدسات اسلامی شیعیان را به سخره می گیرند و درصورتیکه قدرت را غصب کنند، نیات و اهداف خود را آشکارا اعلام می کنند.

درصدر این نیات، ضربه زدن به همه عناصر قدرت شیعه در عراق اعم از مرجعیت و الحشد الشعبی و آداب و مناسک حسینی و روابط با ایران و به طور کل محور مقاومت است و آن ها به طور مداوم، آمادگی خود را برای عادی سازی روابط با " اسرائیل" و سرسپردگی در برابر عربستان اعلام می دارند.

امیدواریم که عراقی ها با دقت در برابر این ادعای خاشقچی که می گفت از این می ترسید که جنوب عراق در دست ایران بیافتد؛ بایستند.

همچنین امیدواریم که عراقی ها در برابر آن چه "رنا صمیدع" از خانواده صدام گفته است، بایستند و درحالیکه یکی از طاغیان تروریسم بعثی داعشی را خطاب قرار می دهد ، می گوید: از خداوند می خواهم که قلبت را شاد کند و تو را از زندان آزاد کند و امیدوارم که به زودی آزاد شوی.

باید اقرار کنیم که وضعیت این روزهای عراق، با وضعیت 2003 این کشور متفاوت است ، زیرا محور ساحران و حقه بازان و جنایتکاران و مزدوران ، ماهیت و حقیقت خود را نشان داد و همه سلاح های خود را در راهی استفاده کرد که گمان می رود آخرین و سرنوشت سازترین راه باشد.

اما در مقابل، باید بر این واقعیت آشکار تاکید کنیم که تا زمانی مرجعیت دینی و الحشد الشعبی ومردم آگاه هستند و می دانند افرادی هستند که بیش از 5000 عامل انتحاری را برای منفجر کردن خود در میان عراقی ها به این کشور فرستاده اند و بیش از نیم میلیون عراقی بیگناه را می کشند و همچنین داعش را برای عراقی ها فرستاده اند، سرنوشت عراق توسط مزدوران سعودی اعم از صرخی ها و بعثی های حقه باز و جنایتکاران رقم نخواهد خورد.

داعش که یک سوم مساحت عراق را اشغال کرد و فقط در عرض دو ساعت، 2700 جوان عراقی را در جنایتی فجیعی در اسبایکر تنها به این جرم! به قتل رساند که این جوانان از پیروان اهل بیت علیهم السلام هستند. داعشی ها به تصرف اراضی عراق و کشتن مردم و تعرض به ناموس این کشور اقدام کردند.

مردم عراق می دانند کسانی که داعشی ها و جنایتکاران را برای مردم عراق فرستادند، مانند ایران نیستند که برای عراقی ها سلاح و مهمات و نیرو فرستاد تا در کنار نیروهای ارتش عراق برای دفع شر عناصر سعودی و آمریکایی و اسرائیلی بجنگند.

این آیه کریمه در حق آن ها صدق می کند: إِنَّهُمْ یَکِیدُونَ کَیْداً وَ أَکِیدُ کَیْداً فَمَهِّلِ الْکَافِرِینَ أَمْهِلْهُمْ رُوَیْدَا".

سعيد محمد

پربیننده ترین خبرها