آیت‌الله علم‌الهدی در گفتگو با العالم:

مردم عراق و لبنان توطئه آمریکایی ها را خنثی کنند

مردم عراق و لبنان توطئه آمریکایی ها را خنثی کنند
سه شنبه 14 آبان 1398 - 15:44

امام جمعه مشهد گفت: مردم عراق و لبنان حواس شان باشد در زمین دشمن بازی نکنند چون دشمن اگر بر این موج سوار شد تا خود این مردم را از پا در نیاورد پایین نمی آید.

العالم _ ایران / سیاسی

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امام جمعه مشهد در گفتگو با العالم درباره اتفاقات اخیر در عراق و لبنان اظهارداشت: این جریان بی سابقه نیست و تجربه ای وجود دارد. توطئه ای بود که آمریکا و استکبار جهانی ابتدا در ایران پیاده کرد و شکست خورد و اکنون آن را در دیگر کشورهای اسلامی پیاده میکند اما آنگونه که رهبر ایران و ملت ایران در برابر این توطئه ایستادند خنثی کردند مردم متدین عراق و لبنان مقابل توطئه آمریکایی بایستند و آن را خنثی کنند.

وی افزود: مسئولین در هر کشوری باید مردم را درجه یک اولویت خود بدانند و بپذیرد که ولی نعمت انها مردم هستند و در عرصه اجرا مصالح و منافع مردم را در نظر بگیرند نه اقتدار و بهره برداری شخصی؛ اگر بنا شد مسئولین در کشورهای مختلف مردم را در اولویت قرار دهند طبیعی است که خدمت آنها مردم را راضی می کند .

امام جمعه مشهد ادامه داد: مردم هم باید بدانند اگر بنا شد یک روزی خواستند حرکتی در مقابل یک مسئول یا یک جریان حاکمیتی انجام دهند که به نفع مردم عمل نکرده این نکته را باید رعایت کنند که در زمین دشمن بازی نکنند چون دشمن از هر موقعیتی میخواهد موج بسازد و برآن سوار شود و دشمنی خود را انجام دهد. مردم درصدد اصلاح مشکلات خود و اصلاح برخی مفاسدی باشند که در نظام حاکم بر آنهاست و از آن حوزه خارج نشوند تا دشمنان آنها بخواهند یک عده عامل نفوذی بفرستند و بر این موج سوار شوند.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنچه که امروز در عراق رخ می دهد اصل قضیه مطالبات مردمی است که هم باید مسئولین با یک نظر مخلصانه به این مطالبات مردمی نگاه کنند و مردم هم باید در مطالبات خود مقاوم باشند و این یک واقعیت است اما باید حواس شان باشد در زمین دشمن بازی نکنند چون دشمن اگر بر این موج سوار شد تا خود این مردم را از پا در نیاورد پایین نمی آید و لذا ست که مقام معظم رهبری در سفارشی که به مردم عراق داشتند فرمودند اولویت اول برای شما امنیت کشورتان باید باشد.

پربیننده ترین خبرها