نشست مهم رئیس جمهور عراق با روسای سه گانه منطقه کردستان

نشست مهم رئیس جمهور عراق با روسای سه گانه منطقه کردستان
سه شنبه 14 آبان 1398 - 16:05

«برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در سفر خود به منطقه کردستان نشست مهمی را با روسای سه‌گانه منطقه کردستان برای بررسی سه مسئله مربوط به تحولات عراق و اوضاع داخلی منطقه برگزار کرد.

العالم - عراق

رؤسای سه‌گانه در منطقه کردستان عراق امروز به منظور بررسی سه مسئله با «برهم صالح» رئیس جمهور عراق تشکیل جلسه دادند.

وبگاه خبری موازین نیوز به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد: برهم صالح که به اربیل رفته است، امروز با نمایندگان احزاب داخل منطقه کردستان عراق و روسای سه گانه این منطقه دیدار و درباره مسئله تظاهرات در عراق، اصلاح قانون اساسی و انتخابات زودهنگام گفت‌وگو کرد.

این منبع افزود: در نشست مذکور ، وضعیت فعلی عراق برای دستیابی به موضع یکپارچه در مورد وقایع در بغداد و استان‌های جنوبی ، علاوه بر وضعیت سیاسی و موضع گیری درباره روند اصلاح قانون اساسی و دعوت به انتخابات زودهنگام در عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

هیئت مجلس نمایندگان آمریکا هم که به منظور بررسی تحولات عراق به این کشور سفر کرده است، پس از دیدار با مقامات دولت مرکزی به اربیل رفت و با «نچیروان بارزانی» رئیس منطقه و «مسرور بارزانی» نخست وزیر منطقه کردستان در اربیل ملاقات کرد.

در این دیدار دو طرف در باره اوضاع عراق، روابط دوجانبه میان واشنگتن و اربیل، خطر ظهور مجدد داعش و راه‌های پایان دادن به این نگرانی‌ها گفت‌وگو کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها