احکام بازداشت سه جدایی طلب کاتالونیایی صادر شد

احکام بازداشت سه جدایی طلب کاتالونیایی صادر شد
چهارشنبه 15 آبان 1398 - 08:26

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد که دیوان عالی اسپانیا احکام بازداشت بین المللی جدیدی علیه سه عضو سابق دولت کاتالونیا را صادر کرده است.

العالم ـ اروپا

بنابر این گزارش، دیوان عالی اسپانیا در حالی روز دوشنبه احکام بازداشت بین المللی جدیدی علیه سه عضو سابق دولت کاتالونیا را صادر کرده که در ماه اکتبر نیز حکم بازداشت بین المللی علیه کارلس پوژدمون، رئیس پیشین دولت خودمختار کاتالونیا را صادر کرده بود.
دیوان عالی اسپانیا در بیانیه‌ای اعلام کرده حکم بازداشتی علیه تونی کومین و لوئیس پوئیگ به "مرجع قضایی صلاحیت دار در بلژیک" ارائه خواهد شد که آن‌ها نیز مانند پوژدمون برای فرار از تعقیب دستگاه قضایی اسپانیا به آنجا گریخته اند.
حکم بازداشتی دیگری نیز علیه کلارا پونساتی به مقامات اسکاتلند ارائه شده که او در آنجا اقامت گزیده است.
کومین به اتهام "شورش" و "اختلاس اموال عمومی"، پونساتی به اتهام "شورش" و پوئیگ نیز به اتهام "نافرمانی" و "اختلاس اموال عمومی" تحت تعقیب قرار گرفته اند.
وکیل کلارا پونساتی اعلام کرد وی صبح روز پنجشنبه به دستگاه قضایی اسکاتلند در ادیمبورگ مراجعه خواهد کرد تا در آنجا تحت بازداشت قرار بگیرد. بر اساس بیانیه‌ای که عامر انور، وکیل کلارا پونساتی منتشر کرد، در جلسه‌ای که به دنبال بازداشت پونساتی برگزار خواهد شد، وکلای دفاع او آزادی با وثیقه پونساتی را خواستار خواهند شد.
این وکیل اعلام کرد "این حکم بازداشت به منزله تلاشی نظام‌مند برای جرم انگاری مبارزاتی که میلیون‌ها رای دهنده کاتالونیایی برای استقلال انجام دادند، تلقی می‌شود.
بالاترین نهاد قضایی اسپانیا پیش از این در ۱۴ اکتبر حکم بازداشتی بین المللی علیه کارلس پوژدمون، چهره اصلی تلاش برای استقلال این منطقه شمال شرق اسپانیا به اتهام "شورش و اختلاس" صادر کرده بود.
اعلام خبر صدور این حکم بازداشت جدید علیه پوژدمون چند ساعت بعد از محکوم شدن ۹ نفر از رهبران جدایی طلب کاتالونیا در دیوان عالی اسپانیا، از جمله اوریول جونکراس، دومین متهم بعد از پوژدمون اعلام می‌شود که به مجازات‌های ۹ تا ۱۳ سال حبس محکوم شده اند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، صدور این احکام بحران در کاتالونیا را دوباره زنده کرد و تظاهرات‌های استقلال طلبانه‌ای برگزار شد که به زد و خورد‌هایی میان پلیس و تظاهر کنندگان در بارسلونا و سایر شهر‌های کاتالونیا منجر شد.
پوژدمون در بلژیک تحت کنترل قضایی و منتظر است که دستگاه قضایی بلژیک به حکم بازداشت او رسیدگی کند، وکلای پوژدمون اعلام کردند قصد دارند به موضع دادستانی بروکسل که با استرداد پوژدمون به اسپانیا موافق است، اعتراض کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها