استقبال سیاستمدار فرانسوی از تظاهرات ضد اسلام‌هراسی در پاریس

استقبال سیاستمدار فرانسوی از تظاهرات ضد اسلام‌هراسی در پاریس
دوشنبه 20 آبان 1398 - 18:12

رهبر حزب چپگرای «فرانسه سرکش» ضمن استقبال از تظاهرات ضد اسلام‌هراسی در پاریس، جامعه فرانسه را متعلق به مسلمانان فرانسوی دانست و از آنها خواست مراقب این کشور باشند.

العالم ـ اروپا

تظاهرات روز گذشته (یکشنبه) مردم فرانسه که به تظاهرات «ضد اسلام هراسی» شهرت یافت، از جانب احزاب و سیاستمداران این کشور با واکنش های مختلفی همراه شد.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، بیش از ۱۵ هزار نفر روز گذشته در پایتخت فرانسه علیه اسلام هراسی تظاهرات کردند.

در این گردهمایی، تظاهرکنندگان پارچه نوشته هایی در محکومیت اسلام هراسی، نفرت از دین و همچنین «همبستگی را زنان محجبه» در دست داشتند.

در این تظاهرات برخی چهره های سرشناس سیاسی فرانسه از جمله «ژان لوک ملانشون» رهبر حزب چپگرای «فرانسه سرکش» حضور داشتند.

ملانشون با انتشار پیامی در توئیتر، با اعلام حضور خود در این تجمع، اتحاد ملت را مقدمه و لازمه تقسیم ناپذیری جمهوریت خواند و از فرانسه با عنوان «دارایی مشترک» همه یاد کرد.

وی خطاب به جامعه مسلمانان در فرانسه گفت: بدانید که این کشور (فرانسه) همانطور که با سایرین تعلق دارد به شما هم تعلق دارد و همه با هم باید بشدت مراقب کشور باشیم، هم ما و هم شما"

این در حالیست که «مارین لوپن» رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» تاکید کرد، «اسلامیسم» به مراتب قربانیان بسیار زیادی در مقایسه با اسلام هراسی بر جای گذاشته است.

وی با اشاره به اقدامات تروریستی در فرانسه از جمله حادثه تروریستی ژوئیه ۲۰۱۵ گفت: اسلام‌ هراسی تا کنون در فرانسه حتی یک قربانی هم نگرفته است.

رهبر حزب اجتماع ملی فرانسه ادامه داد که این فریب کاری برگزار کنندگان این تجمع را برملا می کند.

بعد از برگزاری تظاهرات روز گذشته در پاریس، حزب سوسیالیست فرانسه که گفته بود از این تظاهرات حمایت نخواهد کرد، اعلام کرده که بزودی به طور جداگانه تظاهراتی علیه «نژادپرستی» برگزار خواهد کرد.

تظاهرات ضد اسلام هراسی، به دعوت روسای اتحادیه ها و شخصیت های فرهنگی فرانسه در شهر پاریس برگزار می شود.

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر دهها نفر از شخصیت های فرهنگی، مذهبی و روسای اتحادیه ها برگزاری تظاهرات ضد اسلام هراسی در پاریس در تاریخ دهم نوامبر (۱۹ آبان ماه) را خواستار شدند.

این اقدام پس از حمله اخیر به مسجدی در شهر بایون که دو نفر به شدت زخمی شدند و نیز پس از بارها بحث و مذاکره در مورد پوشش حجاب در فرانسه صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها