دیدار فرستاده مکرون با میشل عون

دیدار فرستاده مکرون با میشل عون
چهارشنبه 22 آبان 1398 - 13:33

فرستاده ویژه "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) با "میشل عون" رئیس جمهور لبنان در بیروت دیدار کرد.

العالم ـ لبنان

"کریستف فارنو" مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت خارجه فرانسه که در راس هیئت فرانسوی وارد بیروت شده است، پیام مکرون را به عون منتقل کرد.

در این پیام بر توجه فرانسه به اوضاع لبنان و آمادگی برای کمک به این کشور در شرایط کنونی تاکید شده است .

این درحالی است که شماری از شهروندان لبنانی روز گذشته (سه شنبه) با حضور در مقابل سفارت فرانسه در بیروت به سفر فارنو و سیاست های مداخله جویانه پاریس در لبنان اعتراض کردند.

به نوشته الاخبار همزمان با سفر فارنو تماس سفارت انگلیس و آمریکا با نمایندگان گروه های سیاسی لبنان نیز افزایش یافته است و زمزمه هایی در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام تحت نظارت بین المللی در لبنان شنیده می شود.

به گزارش ایرنا، تظاهرات در لبنان از شامگاه ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) در اعتراض به مشکلات معیشتی و اقتصادی آغاز شده است و همچنان در برخی نقاط بیروت و سایر شهرهای لبنان ادامه دارد، شدت این تظاهرات در نیمه هفته دوم به بعد به میزان قابل توجهی کاسته شد و معترضان بیشتر بر تحصن در مقابل موسسات اداری و دولتی از جمله شرکت های آب و برق، بانک ها و نیز شرکت های تلفن همراه متمرکز شده اند.

پربیننده ترین خبرها