العالم - ایران / فرهنگی
رییس دانشکده ارتباطات و مدیریت رسانه دانشگاه آزاداسلامی با تاکید بر این که رسانههای جهان اسلام باید با توانمند سازی خود، راهبرد بازدارندگی را در پیش بگیرند، قدرت بازدارندگی رسانهای کشورهای اسلامی را بسیار ضعیف عنوان و خاطرنشان کرد، در آرایش رسانه ای جدید، رسانههای جهان اسلام باید دو هدف مهم جلوگیری از توسعه و فعالیت رسانههای غربی و بیاثر یا کماثر کردن رسانههای دشمنان را مد نظر داشته باشند.
رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه افزود: برای رسیدن به این اهداف، چارهای جز اتخاذ استراتژی بازدارندگی رسانهای و راهبردهای فعال و فوق فعال نیست.
این استاد دانشگاه گفت: هرچند استراتژي بازدارندگي در حوزههای رسانهای نميتواند همانند حوزه های نظامی كارآيي داشته باشد، اما ظرفیت زيادي براي محافظت از منافع كشورهای اسلامی دارد.
وی تصریح کرد، رسانههای کشورهای اسلامی هم میتوانند و هم باید با ایجاد ظرفیتهایجدید، استفادهحرفهای و مسئولانه از ظرفیتهای موجود و توانمندسازی و ارتقای سواد رسانهای در حوزه ها و سطوح مختلف، قدرت بازدارندگی خود را در قبال بازیگران رسانهای دیگر کشورها افزایش دهند و مانع هرگونه اقدام فرهنگی و سیاسی و نظامی دشمن شوند و یا آنها را بی اثر و کم اثر کنند.
رییس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه گفت: پیششرطها، تاکتیکها، ملاحظات و بایستههای تحقق راهبرد بازدارندگی روابطعمومی ها، آگاه شدن از آرایش و ابزارهای رسانهای دشمنان و ظرفیتها و فرصت های خود و آگاه کردن از خدمات، ظرفیتها، تهدیدها و فرصتهای کشور، تعامل مستمر و آگاهانه با یکدیگر، شروع قبل از دیگران و تامینسریع، صحیح و جامع نیازهای آنی و آتیخبری، آموزشی و سرگرمی مردم و نبود خلاء خبری، آموزشی و سرگرمی، هم افزایی و جریانسازی رسانهای و تحلیلمحوری، بالابردن سوادرسانه ای و تسلط بر زبانهای بینالمللی است.