خطاب به الشریم؛ پس چرا عربستان سعودی بر کرسی بی دینی تکیه زده است؟

خطاب به الشریم؛ پس چرا عربستان سعودی بر کرسی بی دینی تکیه زده است؟
يکشنبه 26 آبان 1398 - 11:53

بر هیچ کس پوشیده نیست که وهابیت، دین رسمی عربستان سعودی است ،که همه مسلمانان را از دائره اسلام خارج می داند  و به دلائل بسیار واهی آنان را به شرک و خروج از دین و بدعت گذاری محکوم می کند تا از توحید محضی که فقط پیروانش و نه دیگر مسلمانان بدان دست یافته اند، دفاع کند.

العالم - كشكول

با نگاهی سریع به کتاب های ابن تیمیه، ابن قیم جوزی و محمد بن عبدالوهاب بنیانگذار وهابیت که در قالب میلیون ها نسخه در عربستان منتشر و رایگان در مناطق مختلف پخش می شود، می توان فتواهای تکفیری بسیاری مشاهده کرد که چهره زشتی از اسلام را ترسیم کرده است.

جمله " فرد باید توبه داده شود، اگر توبه نکرد، کشته شود" این عبارت کلیدی و محبوب این سه نویسنده یعنی ابن تیمیه، ابن قیم جوزی و محمد بن عبدالوهاب است که حجم زیادی از کتابهایشان را نیز به خود اختصاص داده، گاهی نیز در مسائل حاشیه ای مانند بلند نیت کردن در نماز که فقهاء آن را جزو فروع دین می دانند، نیز استفاده می شود. این سه نفر، بلند نیت کردن را مشروع نمی دانند و معتقدند اگر کسی بگوید این مساله؛ از واجبات دینی است، باید شریعت را به وی شناساند و از آن توبه کند و اگر اصرار کرد کشته شود.

آنها هم چنین فتوا می دهند: "کسی که نماز را برای کارهای صنعتی یا شکار یا خدمت رسانی تا غروب خورشید به تاخیر بیاندازد، باید مجازات شود و پس از توبه داده شدن و نپذیرفتن باید کشته شود و درباره تکبیر پس از پایان برخی سوره های قران می گوید، کسانی که تصور می کنند ،تکبیر جزو قران است باید توبه داده شوند اگرتوبه کردند هیچ، در غیراین صورت کشته شوند.

ابن تیمیه علیرغم اختلافات فقهی گسترده میان فقهای مسلمان درباره مکان خدا نیز فتوا داد کسانی که اعتقاد ندارند خدا در آسمان است، باید کشته شود.

فتواهای زیادی دیگری نیز وجود دارد که دیگر مسلمان توبه داده نمی شود بلکه فورا کشته می شود مساله ای که موجب شده تا وهابیت به خونریزترین مذهب اسلامی معرفی شود و گروه های خونریز و جنایتکاری مانند القاعده، طالبان، داعش، النصره، بوکوحرام و ... را تحویل داده است تا رژیم صهیونیستی، امریکا و غرب با سوء استفاده از آنان علیه مسلمانان اقدام کنند. جالب اینکه سعود الشریم امام و خطیب مسجدالحرام این عقاید خشن و غیرانعطاف پذیر را به گونه ای تلطیف کرده که با همه موارد شناخته شده در تضاد است. الشریم درخطبه نماز جمعه این هفته درباره تعصب گفت: تعصب یکی از دربهای بدی و شر برای بندگان است که اگر گشوده شود بستنش دشوار است . وی تاکید کرد فقط باید به اخلاق نیک و صفات پسندیده تعصب ورزید و جالب اینکه الشریم برای تاکید بر سخنانش برای ترویج گذشت و رفتارهای پسندیده و مخالفت با تعصب ، بر سخنان ابن تیمیه تاکید دارد در حالی که فراموش کرده ما در عصر انفجاراطلاعاتی هستیم و کافی است با جستجویی سطحی در اینترنت به حقایق ابن تیمیه و وهابیت پی ببریم که مهم ترین دستاورد آن نیز قرار دادن عربستان در صدر ترویج پدیده تروریسم در جهان عرب است .

پربیننده ترین خبرها