نظرکده/

تعطیلی مجلس لبنان به نفع کیست؟

تعطیلی مجلس لبنان به نفع کیست؟
سه شنبه 28 آبان 1398 - 18:47

مردم لبنان به اعتراضات خود در برابر وزارت خانه ها و منازل مسئولین متهم به فساد ادامه می دهند و همه نگاهها نیز به جلسه مجلس است که مسئولان خواستار برگزاری آن شده تا قوانینی برای بررسی درخواست های تظاهرکنندگان وضع کنند.

العالم نظرکده

آیا جلسه پارلمان لبنان با توجه به ادامه اعتراضات مردمی برگزار می شود و اهمیت برگزاری آن چیست ؟

اختلافات گروه های درگیر درفرایند سیاسی چیست ؟

نمایندگان جریان مستقبل لبنان در گفت وگو با شبکه خبری العالم اعلام داشتند نبیه بری رئیس مجلس می تواند برای بررسی برخی درخواست تظاهرکنندگان و برجسته ترین آن قانون "از کجا آورده ای" کمیته های ویژه ای برای افشای افراد فاسد تشکیل دهد. آنان تاکید کردند طرح های ارائه شده در جلسه آتی مجلس ضروری نیست و دربرگیرنده درخواست های تظاهرکنندگان نیست .

اما خبرنگاران لبنانی ناظر ازنزدیک ، نیز به نوبه خود خواسته جدی مردم لبنان را تعطیلی مجلس دانستند در حالی که مجلس می تواند قوانین زیادی برای خروج لبنان از بحرانش وضع کند.

آنها تاکید کردند اگر لبنانی ها بخواهند افراد فاسد را مجازات کنند، هیچ سازو کاری جز راهکارهای مجلس برای بازخواست و بازگرداندن اموال به غارت رفته مردم وجود ندارد.

خبرنگاران درباره نقش حزب الله در فرایند سیاسی جدید نیز اعلام کردند حزب الله بخش اصلی محور مقاومت است و با سوریه در مبارزه با تروریست ها از جمله عربستان و دیگر کشورهای خلیج فارس حامی تروریسم در جنگ با سوریه، ایستاد.

نظر شما چیست ؟

آیا اعتراضات لبنان رهبرانی دارد و دقیقا کجا هستند؟

معترضین لبنانی چگونه باید طرح های خود را ارائه دهند؟

آیا می توان از اعتراضات لبنان سوءاستفاده داخلی و خارجی کرد؟

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها