سفیر تهران در دمشق: به ائتلاف با سوریه ادامه می‌دهیم و پیروز می‌شویم

سفیر تهران در دمشق: به ائتلاف با سوریه ادامه می‌دهیم و پیروز می‌شویم
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 13:36

سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه با تأکید بر ادامه مقابله تهران با مواضع واشنگتن، تأکید کرد که ایران به ائتلاف خود با سوریه ادامه خواهد داد.

العالم _ ایران / سیاسی

«جواد ترک آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه تأکید کرد که ایران یک دولت دموکرات است و ملت ایران نیز حق دارند تظاهرات برگزار و اعتراض کنند.

ترک آبادی به روزنامه الوطن سوریه گفت که ملت ایران می‌تواند نقطه‌ نظرات خود را اعلام کند و مسئولان نیز به این نظرات، توجه داشته و آن را مد نظر خود قرار می‌دهند.

وی سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را برخاسته از دموکراسی می‌داند که مبتنی بر تصمیم ملت و نمایندگان آنان در مجلس شورای اسلامی، دولت و ریاست جمهوری است و بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی «سید علی خامنه‌ای» تنظیم می‌شود.

سفیر تهران در دمشق ادامه داد، خواسته‌ها ملت ایران، مد نظر قرار می‌گیرد و اهداف انقلاب اسلامی و تعهدات جمهوری اسلامی ایران، بر اساس قانون اساسی است.

به گفته ترک آبادی، بر اساس سیاست‌های جمهوری اسلامی، ایران باید در کنار حق و تمامی ملت‌ها و مظلومان قرار بگیرد و ایران به این مسئله متعهد است، در این زمینه حرکت می‌کند و به مسیر خود ادامه می‌دهد.

وی بر این باور است که هر ایرانی حق دارد، اظهار نظر کند، ولی خط مشی کلی ایران، بنا بر قانون اساسی و رهنمودهای آیت الله خامنه‌ای است.

این دیپلمات ایران ضمن انتقاد از سیاست‌های مخرب ایالات متحده آمریکا، تأکید کرد که واشنگتن همیشه در تلاش است که تخریب کند و این سیاست، معروف این کشور است.

ترک آبادی در عین حال گفت که ایران به مقابله با مواضع واشنگتن ادامه خواهد داد و کاری خواهد کرد که آمریکا به نتیجه‌ای برسد که بر عکس، خواسته‌های این کشور است.

وی در پایان خاطر نشان کرد، ایران به سیاست خود در قبال سوریه و ائتلاف با این کشور از این منظور ادامه می‌دهد که ملت سوریه با توطئه بین‌المللی مواجه است که آمریکا و مزدورانش رهبری آن را بر عهده دارند، ولی «شکی نیست که ما در سوریه با هم پیروز خواهیم شد».

فارس

پربیننده ترین خبرها