اصلاحات گسترده در کابینه مصر و تغییر شماری از استانداران

اصلاحات گسترده در کابینه مصر و تغییر شماری از استانداران
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 18:53

یک منبع آگاه دولتی در مصر از جزییات انجام اصلاحات در کابینه و تغییر شماری از استانداران که قرار است طی روزهای اندک آتی اعلام شود، خبر داد.

العالم ـ مصر

این منبع آگاه و مسئول در مصر از نارضایتی از عملکرد شماری از وزرای دولت "مصطفی مدبولی" و انجام تغییرات گسترده در کابینه قبل از پایان ماه جاری خبر داد.

وی افزود: تعداد وزیرانی که احتمال می رود تغییر کنند، حدودا 10 تا 12 نفر هستند؛ مهمترین این وزارتخانه ها عبارتند از بهداشت، گردشگری، صنعت، سرمایه گذاری، آموزش عالی، توسعه داخلی و محیط زیست هستند.

این منبع خاطرنشان کرد که مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر در صدد برگزاری چندین نشست با وزرای پیشنهادی در یکی از هتل های قاهره است.

این منبع مسئول همچنین اظهار داشت که احتمال دارد قبل از انجام اصلاحات در کابینه، تغییراتی نیز در برخی از استانداری ها صورت گیرد. از جمله مهمترین استاندارانی که احتمالا کنار بروند؛ استاندار اسوان، بنی سویف، الاقصر و استاندار البحر الاحمر هستند.

"یاسر رزق" مدیر کل روزنامه "اخبار الیوم" پیش از این تاکید کرد که مصر به وزرایی سیاستمدار و دارای تجربه در عرصه اجتماعی و امنیتی نیاز دارد تا شهروند از زندگی امن برخوردار باشد.

"علی عبدالعال" رییس مجلس نمایندگان مصر از احتمال برگزاری نشست در روز 8 دسامبر خبر داد و تاکید کرد که ممکن است در این فاصله نیز نشست دیگری برگزار شود, عبدالعال اما از علت برگزاری این نشست سخن نگفت.

نشست عمومی پارلمان مصر در روز گذشته شاهد انتقادات گسترده ای از عملکرد برخی از وزیران بود؛ عبدالعال خاطرنشان کرد که برخی از وزیران وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند.

پیش از این برخی منابع آگاه نیز تاکید کردند که نهاد نظارت و بررسی، بازنگری در پرونده شخصیتهای پیشنهادی برای تصدی مقام وزارت را به پایان رساندند.

این منابع توضیح دادند که عبدالفتاح سیسی رییس جمهور مصر زمان انجام اصلاحات در کابینه را اعلام خواهد کرد؛ اما احتمال دارد که این امر پس از بازگشتش از آلمان و یا حداکثر در پایان ماه جاری صورت گیرد.

آخرین اصلاح در دولت مصطفی مدبولی در ماه مارس گذشته انجام شد؛ زمانی که هشام عرفات از سمت خود به عنوان وزیر حمل و نقل استعفا داد و کامل الوزیر به عنوان جایگزین وی تعیین شد.

پربیننده ترین خبرها