بعیدی‌نژاد: هسته‌های شورشی سازمان یافته در ایران شکست خوردند

بعیدی‌نژاد: هسته‌های شورشی سازمان یافته در ایران شکست خوردند
پنج‌شنبه 30 آبان 1398 - 13:53

سفیر ایران در انگلیس، عاملان اغتشاش‌های اخیر در کشورمان را که به بهانه اعتراض علیه اصلاح قیمت بنزین دست به اقدامات خرابکارانه زده و خسارت زیادی به اموال عمومی وارد کردند، «هسته‌های شورشی سازمان یافته» توصیف کرد که در نهایت شکست خوردند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

«حمید بعیدی‌نژاد» امروز (پنجشنبه) با انتشار پیامی در توئیتر نوشت:‌ آتش زدن صدها بانک، ساختمان، فروشگاه، پمپ بنزین و حتی آمبولانس‌ها و مراکز اورژانس و در سطحی وسیع‌تر، اقدام برای انفجار پالایشگاه عسلویه وسیستم تلفن همراه کشور، نه توسط مردم و نه با حمایت مردم انجام گرفت.
وی افزود: این اقدامات توسط «هسته‌های شورشی سازمان یافته» به اجرا درآمدند که شکست هم خوردند.

به دنبال تغییر نظام پرداخت یارانه به بنزین و اصلاح قیمت آن که براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا از دقایق اولیه بامداد جمعه ۲۴ آبان‌ماه به اجرا گذاشته شد، اعتراض‌ها و تجمع‌هایی در برخی شهرها صورت گرفت. برخی با سوءاستفاده از اعتراض‌های مردمی، با هدف اغراض سیاسی، اقدامات خشونت‌آمیز و غیرقانونی را با آسیب رساندن به جان و مال مردم عادی و نیروهای امنیتی و انتظامی مرتکب شدند و مطالبات به حق مردم را به بیراهه کشاندند.

گروه‌های معاند و شبکه‌های ضد نظام خارج از کشور با توجه به این وضعیت، همسو و هماهنگ با اغتشاش‌گران، دست به تقویت پروپاگاندای ضد ایرانی زده و تجمع‌هایی را در خارج از کشور برای به اصطلاح حمایت از معترضان برگزار کردند.

دوشنبه‌ گذشته تعداد اندکی از گروه‌های سلطنت‌طلب و منافقان به‌طور همزمان مقابل سفارت کشورمان در لندن تجمع کردند. روز پیش از آن نیز نزدیک به ۲۰ نفر برای حمایت از گروه جدایی‌طلب «الاحوازی» در برابر سفارت کشورمان در لندن تجمع کردند.

بعیدی نژاد در این رابطه گفت:‌ حمایت اتباع دیگر کشورها از گروه تروریستی الاحوازی بخوبی نشان می‌دهد، حامیان تجزیه اهواز که در خارج از مرزهای ایران قرار دارند مجبور به برداشتن نقاب از چهره خود شده‌اند.

«وودی جانسون» سفیر آمریکا در انگلیس دیروز (چهارشنبه) با انتشار پیامی در توئیتر مدعی شد، در حالی که دولت ایران از فعالیت‌های تروریستی در خارج حمایت مالی می‌کند، اقتصاد این کشور آب رفته، تورم افزایش یافته و قیمت مواد غذایی افزایش یافته است. او در ادامه در اظهاراتی فریبکارانه، مدعی شد که مردم ایران شایسته زندگی بهتری هستند. سفیر آمریکا همچنین انیمیشنی را در توئیتر منتشر کرد که ادعا شده، دولت ایران به جای کمک به مردم در شرایطی که نرخ تورم ۴۰ درصد است، هزینه‌های نظامی و فعالیت‌های تروریستی خود را ۵۳ درصد افزایش داده است.

بعیدی‌نژاد، این اظهارات فریبکارانه سفیر آمریکا را کاملا شرم‌آور خواند و تصریح کرد:‌ این در شرایطی است که آمریکا با توسل به تحریم، تلاش می‌کند مردم ایران را از برخورداری از زندگی مناسب، محروم کند و از طرف دیگر، ۱۳ درصد یا ۴۲ میلیون نفر از مردم خود آمریکا - که در کشور ثروتمندی زندگی می کنند- را به فقر مبتلا کرده است.

پربیننده ترین خبرها