شماری از نمایندگان کنگره آمریکا با وزیر خارجه بحرین دیدار کردند

شماری از نمایندگان کنگره آمریکا با وزیر خارجه بحرین دیدار کردند
شنبه 2 آذر 1398 - 18:00

شماری از نمایندگان آمریکایی که برای اجلاس «گفت‌وگوی منامه» به بحرین رفته‌اند، مسائل منطقه و بین‌الملل را با وزیر خارجه بحرین، بحث و بررسی کردند.

العالم _ بحرین

خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین، امروز شنبه میزبان شماری از اعضای کنگره آمریکا بود که برای حضور در اجلاس «گفت‌وگوی منامه» به این کشور سفر کرده‌اند.

خبرگزاری «الشرق الاوسط» مصر گزارش کرد که سناتور کریستور مورفی عضو کمیته فرعی امور خاور نزدیک و آسیای میدانه و مبارزه با تروریسم در سنا، «تد دویچ» رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان و «جوزف ویلسون» عضو کمیته امور خارجه در مجلس نمایندگان آمریکا از جمله اعضایی بودند که امروز در حاشیه پانزدهمین اجلاس گفت‌وگوی منامه با وزیر خارجه بحرین دیدار و گفت‌وگو کردند.

خالد بن احمد که صبح امروز، ایران را به حمایت از تروریسم و دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه متهم کرده و گفته بود ایران مشکل و تهدید اصلی برای امنیت منطقه است، در این دیدار بر روابط «راهبردی و مستحکم» با آمریکا تأکید کرد و گفت این روابط، بر اساس احترام و اعتماد متقابل و تمایل شدید مشترک و همیشگی دو کشور برای همکاری در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌الملی است.

وزیر خارجه بحرین پیش از این دیدار در سخنرانی روز گذشته در اجلاس گفت‌وگوی منامه، همکاری کشورهای عضو شورای همکاری و مصر و اردن را مایه تقویت امنیت منطقه خوانده و ایران را به عنوان تهدیدی برای آن توصیف کرده بود.

پانزدهمین اجلاس سالانه گفت‌وگوی منامه از جمعه شب آغاز شده و فردا یکشنبه به پایان می‌رسد (۲۲ تا ۲۴ نوامبر ۲۰۱۹). وزراء و مسئولان دولتی از حدود سی و پنج کشور از خاورمیانه، آفریقا، آسیا، استرالیا، اروپا و آمریکای شمالی به این اجلاس دعوت شده اند که حدود بیست نفرشان وزیر و معاون وزیر و مشاور امنیت ملی هستند.

فارس

پربیننده ترین خبرها