اعتراض جالب توجه فرزندان اسرای فلسطینی در رام الله

اعتراض جالب توجه فرزندان اسرای فلسطینی در رام الله
يکشنبه 3 آذر 1398 - 14:36

فرزندان تعدادی از اسرای فلسطینی که تشکیلات خودگردان مستمری پدرانشان را قطع کرده در حرکتی اعتراضی اسباب‌بازی‌های خود را در میدان «یاسر عرفات» رام‌الله آتش زدند.

العالم - فلسطین اشغالی

تعدادی از اسرای فلسطینی که تشکیلات خودگردان حقوق آنها را قطع کرده، بیش از سی روز است که در میدان «یاسر عرفات» رام‌الله تحصن کرده‌اند.

بر اساس گزارش «العربی الجدید»، شنبه (دیروز) و در سی و پنجمین روز تحصن، «محمود الوردیان» یکی از اسرای آزاد شده و تعدادی از اسرای دیگر فرزندان خود را به این تحصن آوردند و بچه‌ها در حرکتی اعتراضی اسباب‌بازی‌های خود را آتش زدند.

الوردیان که شانزده سال را در زندان‌های رژیم صهیونیستی گذرانده در این زمینه به العربی الجدید گفت: سوزاندن اسباب‌بازی‌ها کنایه از آینده‌ای است که در انتظار کودکان ماست. به نظر من آخرین باری است که زندگی طبیعی خواهند داشت و بازی خواهند کرد، تمام تلاش خود را برای تأمین فرزندان خود انجام داده‌ایم و گمان نمی‌کنم بتوانیم بیشتر از غذای روزانه آنها را فراهم کنیم، ما موضوع فراهم کردن وسایل رفاهی برای آنها را (به دلیل عدم تمکن) کنار گذاشته‌ایم.

کودکان فلسطینی با سر دادن شعارهایی از تشکیلات خودگردان خواستند مستمری اسرای آزاد شده را بازگرداند.

اسرایی که مستمری آنها قطع شده سال گذشته وعده‌هایی از تشکیلات خودگردان برای حل بحران مذکور دریافت کردند اما این موضوع تا کنون حل نشده است. ۱۵ نفر از اسرایی که حقوق آنها قطع شده در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحصن کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها