بارش‌های سیل‌آسا در فرانسه و ایتالیا؛ ۵ نفر کشته و شماری ناپدید شدند

دوشنبه 4 آذر 1398 - 12:50

۵ نفر در فرانسه و ایتالیا به دلیل سیلاب و طغیان چند رودخانه ناشی از بارش‌های شدید در فرانسه و ایتالیا به کشته شدن 5 نفر منجر شد و شماری نیز ناپدید شدند.

العالم ـ اروپا

به گزارش روز دوشنبه خبرگزاری فرانسه، وضعیت بد آب‌وهوایی در خط ساحلی جنوب‌شرقی فرانسه(دریای مدیترانه) تاکنون چهار کشته و چند مفقود در شهرستان «وار» برجا گذاشته است. با وجود کاهش بارش‌ها، برخی از جاده‌ها و شهرها همچنان زیر سیلاب مانده‌اند.

دیروز (یکشنبه) جسد بی‌جان یک زوج به همراه خودروی آنها در منطقه «تانرون» شهرستان «وار» پیدا شد. روز شنبه نیز جسد یک نفر در منطقه «موی» در حوالی مکانی یافت شد که در آن یک قایق نجات حامل سه آتش‌نشان و سه شهروند واژگون شده بود. جسد فرد چهارم نیز در یکی از روستاهای منطقه در داخل خودورواش پیدا شد.

همچنین یک فرد ۷۷ ساله که از روز جمعه به دنبال شروع بارش‌ها از منزل خود در «سن آنتوان دو وار» خارج شده بود ناپدید است و تلاش‌ها برای یافتن او ادامه دارد.
با آمار جدید و با احتساب طوفان‌های اخیر، در طول یک ماه گذشته، هشت نفر در فرانسه جان خود را از دست داده‌اند؛ پیشتر، بر اثر وقوع طوفان در مناطق جنوب‌شرقی فرانسه، چهار نفر جان باختند.

به جز فرانسه، طوفان بخش‌هایی از شمال ایتالیا و اسپانیا را نیز درنوردید که دست‌کم ۲ نفر در ایتالیا و یک نفر در اسپانیا جان خود را از دست دادند. در منطقه کاتالونیا در شمال اسپانیا نیز دست‌کم پنج نفر ناپدید شدند.

چندی پیش نخستین باران پاییزی در فرانسه، علاوه بر قطع برق ۱۴۰ هزار خانوار ساکن در مناطق جنوب شرقی، موجب ویرانی صدها باب منزل شد.
در عین حال، وقوع طوفان «اَمِلی» (Amélie) در فرانسه، سبب قطع برق ۳۳۰ خانوار در مناطق جنوب‌غربی، جنوب‌شرقی و همچنین مرکزی فرانسه شد.

بارش‌های اخیر که از روز جمعه در فرانسه آغاز شده، به قطعی گسترده برق در جنوب‌شرقی فرانسه تداوم بخشیده به گونه‌ای که طبق اعلام شرکت برق «اَنِدیس- Enedis» نزدیک به چهار و ۵۰۰ خانوار همچنان در دو بخش «سن تروپه» و «فرژو» در خاموشی به سر می‌برند. در این دو بخش وضعیت هشدار قرمز اعلام شده است. صدها آتش‌نشان هنوز در تلاش برای نجات افراد و برقراری دوباره روشنایی منازل هستند.

دولت فرانسه شنبه این هفته، همزمان با هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر تشدید طوفان در مناطق جنوبی این کشور، در ۱۲ بخش وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.
وزش باد شدید همراه با باران‌های سیل آسا در بسیاری از مناطق این کشور، مشکلاتی جدی برای شهروندان ایجاد کرده و سبب شده مقام‌های این کشور نسبت به وقوع احتمال رانش زمین در بسیاری از مناطق هشدار دهند.
بارش سیل‌آسای در مناطق جنوب‌شرقی فرانسه موجب شده بسیاری از خیابان‌ها و کوچه‌ها مملو از آب شود و ساکنان این مناطق با استفاده از قایق تردد کنند؛ ضمن آنکه در امدادرسانی نیز اختلالات زیادی ایجاد شده است.
مرگ یک نفر بر اثر سیلاب در ایتالیا
در ایتالیا نیز چند منطقه در شمال‌غربی این کشور هنوز متاثر از موج هوای بدی هستند که از ۲ هفته پیش آغاز شده است. طبق گزارش‌ها «پیه‌مونت» آسیب‌دیده‌ترین منطقه در این بخش است و در جنوب «تورین» نیز ۲۰۰ نفر مجبور به تخلیه خانه‌های خود شدند و ۶۰۰ نفر دیگر نیز از ترس پیامدهای سیل، خانه‌های خود را ترک کرده‌اند.

به نوشته رسانه‌های ایتالیایی، تاکنون یک زن در این کشور ناپدید شده است. در نزدیکی شهر «ساونا»، یک پل فرو ریخت اما تلفاتی به دنبال نداشت. گفته شده دلیل ریزش آن به احتمال زیاد لغزش زمین بوده است.

ونیز همچنان زیر آب است
به گزارش ایرنا، مجله «لکسپرس» فرانسه نیز با یادآوری پیامدهای بارش‌های شدید در ایتالیا نوشت، یک زن فوت کرده، یک پل هوایی فروریخت و ونیز همچنان زیر آب است.
این زن ۵۲ ساله در داخل خودرو خود جانش را از دست داد. چند رودخانه در «پیه‌مونت» طغیان کرده‌اند. تصاویر رسانه‌های ایتالیایی بیانگر ایجاد شکاف ۳۰ متری در وسط یک مسیر تردد بین شهرهای «تورین» و «ساونا» است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها