بازداشت ۲۳ فلسطینی در کرانه باختری/ نشست اتحادیه عرب درباره اظهارات پامپئو

بازداشت ۲۳ فلسطینی در کرانه باختری/ نشست اتحادیه عرب درباره اظهارات پامپئو
دوشنبه 4 آذر 1398 - 14:16

منابع فلسطینی از بازداشت ۲۳ نفر در یورش نظامیان رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف کرانه باختری خبر دادند.

العالم - فلسطین اشغالی

مرکز رسیدگی به امور اسیران از بازداشت 23 فلسطینی خبر داد.

بر اساس گزارش این مرکز، نظامیان رژیم صهیونیستی با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری، 23 شهروند از جمله چند کودک را بازداشت کردند.

پایگاه فلسطین الیوم از نشست وزیران خارجه کشورهای عربی درباره اظهارات پامپئو خبر داد.

وزیران خارجه کشورهای عربی عضو اتحادیه عرب امروز در نشستی به ریاست عراق، به بررسی پیامدهای اظهارات اخیر مایک پامپئو وزیرخارجه آمریکا درباره شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری می پردازند. پامپئو گفته بود آمریکا دیگر شهرک‌های واقع در کرانه باختری را غیرقانونی نمی‌داند.

عزام الاحمد عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین(ساف) و عضو کمیته اجرایی جنبش فتح گفت کمیته اجرایی در نشست روز گذشته خود مسائل متعددی را بررسی کرد که در راس آن موضوع جنبش‌های مردمی برای مقابله با تجاوزگری آمریکایی و اسرائیلی و نیز موضوع انتخابات قرار داشت که هدف از آن حمایت از جبهه داخلی است.

الاحمد که با رادیو صوت فلسطین گفت‌وگو می‌کرد،اظهار داشت طی ساعات آینده «حنا ناصر» رئیس کمیته مرکزی انتخابات به نوارغزه می‌رود تا پاسخ کتبی جنبش حماس به طرح ابومازن درباره انتخابات مجلس قانونگذاری و به ویژه پس از دریافت پاسخ از سوی همه گروه‌ها درباره انتخابات دریافت کند.

وی افزود بلافاصله پس از دریافت پاسخ کتبی، رایزنی صورت خواهد گرفت تا زمان برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری مشخص شود که پس از چند ماه، انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان برگزار خواهد شد، کمیته اجرایی و مرکزی و گروه‌ها همواره موضوع انتخابات را بررسی می‌کنند.

الاحمد افزود در نشست دیروز، موضوع فعالیت‌های گسترده در قالب راهپیمایی‌ها و تجمعات در مراکز شهرها که گروه‌های فعالیت ملی آن را اعلام کردند و نیز ارائه شکایت از مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به دادگاه جنایی بین المللی به خاطر اینکه شخص وی مسئول مستقیم پیامدها و تاثیرات موضع خطرناکش درباره شهرک‌هاست، مطرح شد.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها