تصاویری از بازگشت صدها آواره سوری به منازل خود در شمال حماه

تصاویری از بازگشت صدها آواره سوری به منازل خود در شمال حماه
سه شنبه 5 آذر 1398 - 14:21

صدها خانواده ساکن شهر حلفایا که به خاطر جنایات تروریست‌ها، خانه و کاشانه خود را ترک کرده بودند، پس از بازگشت آرامش و امنیت، به آن بازگشته‌اند.

العالم _ سوریه

روند بازگشت صدها خانواده سوری به منازل خود در شهر «حلفایا» واقع در شمال استان «حماه» از امروز سه‌شنبه آغاز شده است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که بازگشت این خانواده‌ها به حلفایا در راستای تلاش دولت سوریه برای بازگرداندن آوارگان این کشور به شهرها و روستاهای محل سکونت آنان است.

سانا خبر داد که پیش از ورود ساکنان به حلفایا، نیروهای مهندسی ارتش سوریه این شهر را از انواع مین‌ها و مواد منفجره‌ای که تروریست‌ها در زمان اشغال آن، کار گذاشته بودند، پاکسازی کردند.

ساکنان این شهر ضمن ابراز خرسندی به خاطر بازگشت به منازل و محل زندگی خود پس از سال‌ها آوارگی، تأکید کردند که به خاطر جنایات گروههای تروریستی مجبور شدند، خانه و دیار خود را رها کنند.

این افراد ضمن قدردانی از ارتش و بشار اسد رئیس جمهور سوریه به خاطر برقراری مجدد امنیت در این شهر پس از بیرون راندن تروریستها از شمال استان حماه، خاطر نشان کردند که این بازگشت، معلول پیروزی‌های ارتش سوریه در برابر تروریسم است.

ساکنان حلفایا در پایان تأکید کردند که اگر جانفشانی ارتش سوریه و همبستگی ملت این کشور در دفاع از خاک سوریه نبود، این بازگشت اتفاق نخواهد افتاد و این شهر بار دیگر، در فضای امن، زندگی را مجددا آغاز خواهد کرد.

ارتش سوریه در آگوست گذشته شمال حماه و شهر خان شیخون و چند شهرک و روستا را در جنوب استان ادلب آزاد کرد. این عملیات هم اکنون در جنوب شرق ادلب ادامه دارد.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها