سفر سناتور آمریکایی به لبنان و دیدار با فرمانده ارتش

سفر سناتور آمریکایی به لبنان و دیدار با فرمانده ارتش
سه شنبه 5 آذر 1398 - 18:14

یکی از سناتورهای دموکرات آمریکایی با سفر به لبنان با فرمانده ارتش این کشور دیدار و اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا قانونا حق لغو کمک نظامی به ارتش لبنان را ندارد.

العالم - آمریکا

«کریس مورفی» (Chris Murphy) سناتور دموکرات آمریکایی دوشنبه (دیروز) وارد لبنان شد و با «جوزف عون» فرمانده ارتش لبنان در دفترش در منطقه «الیرزه» دیدار کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی لبنان «ان ان ای»، فرمانده ارتش لبنان دیدارهایی نیز با هیأتی انگلیسی و افسران بازنشسته لبنانی داشت.

وبگاه «لبنان 24» در گزارشی در همین باره نوشت، در زمانی که هیأت‌های لبنانی یکی پس از دیگری وارد لبنان می‌شوند دولت آمریکا در دو سطح فعال شده، با پاریس و انگلیس در پرونده تشکیل دولت لبنان هماهنگی دارد و در خط کمک نظامی به ارتش لبنان حرکت می‌کند.

این وبگاه در ادامه اعلام کرد، مورفی برای پیگیری دستور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر لغو کمک ۱۰۵ میلیون دلاری به ارتش لبنان وارد این کشور شده است.

بنا به این گزارش، مورفی تأکید کرده، ترامپ قانونا حق لغو این کمک‌ها را ندارد زیرا کنگره آن را تصویب کرده است. وی در صفحه توییتر خود نوشت: اگر شما دنبال تضعیف حزب‌الله است پس چه سرمایه‌گذاری بهتر از نیروهای مسلح لبنان. وزارت دفاع و وزارت خارجه با این موضوع موافقت کرده‌اند؛ هیچ دلیل منطقی یا امنیتی برای تعلیق این کمک وجود ندارد و سفر من به لبنان بر این موضوع تأکید می‌کند.

ماه گذشته، وزارت امور خارجه آمریکا به کنگره این کشور اعلام کرد که دفتر بودجه کاخ سفید و شورای امنیت این کشور تصمیم گرفتند تا کمک ۱۰۵ میلیون دلاری نظامی به لبنان را متوقف کنند (جزئیات بیشتر).

در ارتباط با مداخلات آمریکا در لبنان، «حنا غریب» دبیرکل حزب کمونیست لبنان در گفت‌وگویی با شبکه «المیادین» اعلام کرد، «سعد الحریری» نخست‌وزیر به خواست آمریکا استعفا کرده است.

وی گفت: سفارت آمریکا در بیروت تنها یک سفارت نیست بلکه پایگاهی امنیتی و نظامی در سطح منطقه است.

رایزنی‌ها میان مقامات لبنانی برای تشکیل دولت ادامه داد و امروز دو روزنامه لبنانی نوشتند رئیس‌جمهور و رئیس پارلمان این کشور دیگر اصراری به نخست‌وزیری سعد الحریری در دولت آینده ندارند و از نظر آنها تشکیل هر چه سریع‌تر دولت برای نجات کشور مهم است

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها