منحرف کردن مسیر تظاهرات‌های عراق با پول‌های امارات و کویت

منحرف کردن مسیر تظاهرات‌های عراق با پول‌های امارات و کویت
چهارشنبه 6 آذر 1398 - 12:05

یک نماینده پارلمان عراق از وارد شدن پول زیاد به کشورش از طریق حواله از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای منحرف کردن روند تظاهرات‌های اخیر در عراق خبر داد.

العالم - عراق

«محمد البلداوی» نماینده ائتلاف «الفتح» عراق از وارد شدن پول زیادی به کشور از طریق حواله از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا برای حمایت از سازمان دهندگان تظاهرات‌های اخیر در کشور خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری «بغداد الیوم» وی در ادامه افزود: این کشورها در پشت پرده عملیات ربودن و کشتار فعالان و تظاهرات‌کنندگان قرار دارند و هدف آنها از این اقدام، براندازی دولت عراق است.

وی تصریح کرد: آمریکا و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، که امارات در رأس آنها است، از برخی شخصیت‌های سیاسی برای ایجاد هرج و مرج در کشور و منحرف کردن روند تظاهرات‌های مردمی حمایت می‌کنند. پولهای زیادی نیز از طریق حواله از سوی این کشور، کویت و آمریکا برای حمایت از شخصیت‌های وابسته به این کشورها و نفوذی‌های حاضر در صفوف تظاهرات‌ها، وارد عراق شده است.

این نماینده ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» گفت: بیانیه اخیر آمریکا که طی آن به آدم‌ربایی و پاکسازی فیزیکی برخی فعالان مدتی و شماری از روزنامه‌نگاران و معترضان مردمی اشاره شده، بیانگر تلاش واشنگتن برای سرنگونی دولت عراق و شخص «عادل عبدالمهدی» است.

عراق از اکتبر گذشته، شاهد تظاهرات‌های مردمی در اعتراض به فساد، اهمال در خدمات‌رسانی و بیکاری است و این اعتراض‌ها به استثنای ایام اربعین، تا به امروز بدون وقفه در بغداد و نزدیک 10 استان دیگر ادامه دارد. گزارش‌های متعددی درباره دخالت عربستان و امارات و برخی کشورهای خارجی در روند اعتراضات و تلاش برای منحرف کردن آن منتشر شد. دستگیری یک باند جاسوسی امارات در سوم نوامبر جاری نیز صحت این گزارش‌ها را تایید کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها