عبدالمهدی: استعفای خود را تحویل پارلمان خواهم داد

عبدالمهدی: استعفای خود را تحویل پارلمان خواهم داد
جمعه 8 آذر 1398 - 16:10

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق عصر امروز (جمعه) اعلام کرد که درخواست رسمی استعفای خود را تحویل مجلس نمایندگان این کشور خواهد داد.

العالم - عراق

«عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر عراق امروز (جمعه) اعلام کرد که قصد دارد استعفای خود را تقدیم پارلمان کند.

به نوشته وبگاه السومریه نیوز، او گفت که بنا بر شرایط موجود و جهت جلوگیری از خشونت ادامه‌دار و به علت ناتوانی آشکار در سامان دادن به اوضاع، از پارلمان می‌خواهد تا درخصوص تشکیل دولت تصمیم‌گیری کند.

در این بیانیه آمده است: با دقت به خطبه‌ مرجعیت عالی دینی گوش دادم و با توجه به شرایط دشواری که کشور در آن به سر می‌برد و با توجه به ناتوانی دستگاههای مختلف با شرایط دو ماه گذشته و جلوگیری از ریخته شدن خون [مردم] از پارلمان می‌خواهم تا در گزینه‌های خود تجدید نظر و با توجه به منافع عراق و مراقبت از خون فرزندان عراق و جلوگیری از ناآرامی و تخریب بیشتر اقدام کند.

عادل عبدالمهدی افزود: «بنابراین با توجه به این خواسته و تعجیل در عملی شدن آن، به زودی در یک نامه رسمی استعفای خود را از ریاست دولت فعلی به پارلمان ارائه خواهم داد.»

نخست‌وزیر عراق در پایان تأکید کرد: «کوچک و بزرگ می‌دانند که من علنا پیش از این و در یادداشت‌های رسمی، خواستار اجرای این گزینه و آنچه که به مصلحت مردم و کشور است، شده بودم.»

پربیننده ترین خبرها