بازدید هیأت حماس از اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان

بازدید هیأت حماس از اردوگاه‌های فلسطینی در لبنان
شنبه 9 آذر 1398 - 18:38

هیأت جنبش حماس که به لبنان سفر کرده، از اردوگاه‌های فلسطینی در این کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان وضعیت آنها قرار گرفت.

العالم - فلسطین اشغالی

هیأتی از اعضای ارشد جنبش فلسطینی حماس شامل «خلیل الحیه»، «حسام بدارن»، «عزت الرشق» «روحی مشتهی» هفته گذشته وارد لبنان شد.

این هیأت دیدارهایی با گروه‌های فلسطینی و مقامات آنها مانند «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی، «ماهر الطاهر» مسؤول اداره سیاسی در جبهه مردمی برای آزادی فلسطین، «فهد سلیمان» معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک و غیره داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، این هیأت امروز از اردوگاه«عین حلوه» در صیدا واقع در جنوب لبنان بازدید کرد و از نزدیک در جریان اوضاع آن قرار گرفت.

هیأت حماس بازدیدی هم از اردوگاه «الرشیدیه» در صور واقع در جنوب لبنان داشت و الحیه در این منطقه اعلام کرد، عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی خنجر از پشت زدن به مسأله فلسطین بود.

وی در ادامه از کشورهای عربی درخواست کرد، از «هروله کردن» برای عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی دست بردارند و از مسأله فلسطین حمایت کنند

شهریورماه جاری دفتر مرکزی آمار فلسطین، گزارش جدیدی از تعداد فلسطینی‌ها (آوارگان فلسطینی) در سرتاسر جهان را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، تعداد فلسطینی‌ها در سرتاسر جهان ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر است که هفت میلیون از آنها در داخل فلسطین زندگی می‌کنند و بقیه در کشورهای دیگر جهان حضور دارند.

فارس

پربیننده ترین خبرها