تمایل برخی اعضای لیکود

تشکیل دولت بدون نتانیاهو

يکشنبه 10 آذر 1398 - 11:54

رئیس حزب آبی سفید در فلسطین اشغالی از تمایل برخی اعضای حزب لیکود برای تشکیل دولت وحدت بدون حضور بنیامین نتانیاهو رئیس این حزب خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

نظرسنجی کانال سیزدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد ۴۳ درصد اسرائیلی‌ها خواستار کنار رفتن نتانیاهو هستند.

فارس الصرفندی خبرنگار شبکه در کرانه باختری در گزارشی با اشاره به این که بحران سیاسی در اسرائیل همچنان ادامه دارد افزود: جدیدترین نکته در این بحران حرف و حدیث‌های جدی در حزب لیکود درباره گرایش به تشکیل دولت وحدت با بنی گانتس بدون حضور نتانیاهو است.


این خبر را بنی گانتس اعلام کرد و گفت: برخی اعضای لیکود با وی تماس گرفته اند تا کابینه قبل از پایان مهلت ۲۱ روزه‌ای که به کنست داده شده است، تشکیل شود.

همزمان با سخنان گانتس، کانال سیزدهم تلویزیون اسرائیل نیز نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که نشان می‌دهد ۴۳ درصد اسرائیلی‌ها خواستار کنار رفتن نتانیاهو هستند.

عماد ابو عواد مدیر مرکز مطالعات اسرائیل ”القدس“ گفت: اعضای لیکود صراحتا خواستار برگزاری انتخابات برای انتخاب رئیس حزب هستند در صورت برگزاری انتخابات (سومین انتخابات پارلمانی) بسیاری از افراد متضرر می‌شوند به همین علت همه این عوامل بر نتانیاهو فشار می‌آورد و احتمال تشکیل دولت وحدت را افزایش می‌دهد.

خبرنگار در ادامه با طرح این سوال که ”اگر نتانیاهو کنار برود بحران حل خواهد شد؟ “ افزود: برخی به این سوال پاسخ مثبت می‌دهند بخصوص که نتانیاهو مانع اصلی پیشرفت در تشکیل دولت وحدت در فلسطین اشغالی است، اما با توجه به تلاش‌های لیکود برای متقاعد کردن حزب آبی سفید به پذیرفتن شخص دیگری غیر از نتانیاهو برای ریاست دولت وحدت در گام اول و مخالفت گانتس با این طرح و اصرار بر ریاست دولت در دو سال اول، برخی افراد معتقدند با کنار رفتن نتانیاهو بحران سیاسی حل نخواهد شد.
در صورت اصرار طرف‌ها بر مواضع خود، انتخابات سوم به عنوان شرط لازم، گریزناپذیر خواهد بود.

عصمت منصور کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل به سمت برگزاری سومین انتخابات گام بر می‌دارد و احتمال برگزاری چنین انتخاباتی بسیار زیاد است. بعید است دولت وحدت بدون نتانیاهو تشکیل شود.

در ادامه گزارش آمده است: حل این بحران بسیار دشوار است. گزینه‌های مختلفی پیش روی رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ یا نتانیاهو بار دیگر به ریاست کابینه انتخاب می‌شود یا کابینه‌ای بدون وی به ریاست بنی گانتس تشکیل می‌شود یا آن که سومین انتخابات برگزار و بحران از سرگرفته می‌شود.

پربیننده ترین خبرها