ارتش سوریه عملیات نفوذ تروریست‌ها در جنوب استان ادلب را ناکام گذاشت

ارتش سوریه عملیات نفوذ تروریست‌ها در جنوب استان ادلب را ناکام گذاشت
يکشنبه 10 آذر 1398 - 13:11

ارتش سوریه عملیات نفوذ گروه‌های تروریستی «جبهه النصره» و «الجبهه الوطنیه للتحریر» را خنثی و خسارت‌های سنگینی به آن‌ها تحمیل کرد.

العالم _ سوریه

ارتش سوریه،‌ روز شنبه،‌ عملیات نفوذ گروهای تروریستی «جبهه النصره» و «الجبهة الوطنیة للتحریر» در جنوب شرق استان ادلب را خنثی و خسارت‌های جانی سنگینی به تروریست‌ها وارد کرد.

به گزارش روزنامه سوری «الوطن»،‌ یک منبع میدانی در جنوب شرق استان ادلب گزارش داد که «به فرمان ترکیه»، شبه‌نظامیان الجبهه الوطنیه با شاخه سوری سازمان تروریستی القاعده (النصره) و دیگر گروهک‌های تروریستی مرتبط با آن مثل «اجناد القوقاز» و «انصار التوحید»،‌ تشکیل ائتلاف داده و صبح دیروز،‌ حمله‌های سنگینی از چند محور به سمت روستاهایی که ارتش سوریه آن‌ را در یک عملیات نظامی باز پس گرفته بود، آغاز کرده است.

به گزارش این منبع میدانی،‌ این عملیات به سبب نگرانی نظام ترکیه از پیشروی چشمگیر ارتش سوریه و سیطره این آن بر مناطق گسترده‌ای از خاک سوریه در استان ادلب صورت گرفته است.

ارتش سوریه در عملیات خود، که از روز ۲۵ نوامبر آغاز شد، موفق شده بود بر پایگاه‌های مهم تروریست‌ها، که خط مقدم دفاعی آن‌ها به شمار می‌رفت، سیطره پیدا کند، بویژه شهر «معره النعمان» که مهم‌ترین پایگاه شبه‌نظامیان به شمار می‌رود.

این منبع در ادامه گفت که ارتش سوریه موفق شده است خسارت‌های جانی سنگینی به تروریست‌ها وارد کند؛‌ به طوریکه بیش از ۳۰ نفر از تروریست‌ها کشته و ۶۰ تن دیگر زخمی شدند. افزون بر این ارتش سوریه موفق شد دو تانک،‌ پنج نفربر و چند واحد توپخانه را از بین ببرد. بر اساس گزارش منبع میدانی یادشده، این خسارت‌ها پس از درگیری شدیدهای شدیدی صورت گرفت که از صبح تا عصر دیروز شنبه ادامه داشت.

این منبع در ادامه با اشاره به تعداد زیاد تروریست‌ها گفت که آن‌ها با وجود تعداد زیادشان، نتوانستد بر نقاط مذکور سیطره پیدا کنند. این منبع در ادامه افزود که نیروی هوایی مشترک سوریه و روسیه نقشی مهم در خنثی کردن این‌ حمله‌ها داشتند.

در همین ارتباط، چند کارشناس نظامی در گفت‌و‌گو با روزنامه الوطن گفتند که ارتش سوریه با حمایت نیروهای هوایی روسیه دستیابی به جاده بین‌المللی حلب به حماه را هدف بعدی خود قرار دادند.

بر اساس توافق «سوچی» میان ترکیه و روسیه،‌ این مسیر بین‌المللی باید تحت کنترل ارتش سوریه قرار بگیرد، چه از طریق تسلط ارتش بر شهر معرة النعمان چه از طریق تسلط بر منطقه‌ای که در حد فاصل این دو (معرة النعمان و جاده) در شمال شهر خان شیخون (در جنوب استان ادلب) واقع شده که اکنون در کنترل ارتش قرار دارد.

بیست و ششم شهریور ماه سال گذشته (1397) پس از دیدار روسای جمهوری روسیه و ترکیه در سوچی روسیه اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی کرده و تنها نیروهای روسی و تُرک در آن مستقر خواهند شد. ترکیه که در اجرای این توافق متعهد شده است که تروریستها را از این منطقه خارج کند، هنوز نتوانسته است به تعهد خود عمل کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها