تحلیل نقش کثیف رسانه های غربی در ناآرامی های لبنان و عراق + فیلم

دوشنبه 11 آذر 1398 - 11:03

"وفیق ابراهیم"، تحلیل گر و کارشناس سیاسی لبنانی گفت که رسانه ها از سال 1990 و با آغاز روند جهانی سازی، تبدیل به سلاح اساسی در دست آمریکا شده است.

العالم - با خبرنگاران العالم

ابراهیم در گفتگو با شبکه خبری العالم در برنامه "نوافذ" گفت: حکومت ها و رسانه ها جهانی سازی شده اند. ایستگاهی که ساختمان آن به عنوان مثال در آمریکا یا فرانسه یا آلمان یا قطر است، در عرصه جهانی ایفای نقش می کند. رسانه ها و ارتباطات و اطلاع رسانی، جهانی سازی شده اند لذا یکی از ارکان و طرف های مهم و مؤثر در جنگ ها و اثرگذاری های اقتصادی، رسانه ها هستند.

وی خاطرنشان کرد که آمریکا و غرب از میزان تأثیر گذاری رسانه ها بر جوامع انسانی آگاه هستند لذا با به خدمت گرفتن آنها حوادث را طوری پوشش می دهند که خود را صلح طلب و جنایات خود را کاملا بشردوستانه و خیرخواهانه جلوه می دهند.

وی تصریح کرد که سه ایستگاه اطلاع رسانی غربی، آمریکایی و صهیونیستی امروز کنترل حوادث را در لبنان به دست گرفته و مشغول تحریف حقایق و جهت دادن به روند حوادث در جهت تأمین منافع جریان های سیاسی هستند که این روزها خود را در ورای این حوادث پنهان کرده اند.

"نبیل مقدم"، روزنامه نگار و تحلیل گر سیاسی نیز تأکید کرد که وظیفه اصلی رسانه ها، انتشار حقیقت است. رسانه ها باید بی طرفانه و واقع بینانه به انعکاس حقیقت بپردازند در حالی که برخی رسانه های لبنان، عراق و سوریه کار دیگری می کنند.

مقدم افزود: این رسانه ها مأمور گسترش تنفر و خصومت هستند. آنها نقش اساسی را در جنگ های سیاسی و اقتصادی به اسم انقلاب ایفا می کنند. وی گفت که رسانه ها به دلیل برخورداری از امکانات، تبدیل به ابزار سیاسی در جهت تأمین اهداف خاص مثل بزرگنمایی یک تصویر یا تعداد معترضان یا جهت دادن به مردم معترض در جهت اهداف سیاسی صرف شده اند.

پربیننده ترین خبرها