مصاف استقلال با سپاهان این بار درجام حذفی

مصاف استقلال با سپاهان این بار درجام حذفی
چهارشنبه 13 آذر 1398 - 16:20

تیم‌های استقلال و سپاهان در حالی برای هشتمین بار در جام حذفی به مصاف هم می‌روند که ماحصل هفت دیدار قبلی، برتری مطلق تیم اصفهانی بوده است.

العالم ـ ایران ـ ورزشی

بر اساس قرعه‌کشی دیروز، تیم‌های استقلال تهران و سپاهان اصفهان برگزار کننده حساس‌ترین مسابقه مرحله یک چهارم نهایی مسابقات جام حذفی در فصل ۱۳۹۷-۱۳۹۸ هستند.

این ۲ تیم تا به حال هفت بار در جام حذفی به مصاف هم رفته‌اند که حاصل آن برتری مطلق تیم اصفهانی بوده است. سپاهان تا به حال به ۶ پیروزی دست پیدا کرده و در سوی مقابل آبی‌پوشان پایتخت، به یک پیروزی قناعت ‌اند.

اولین جدال این ۲ تیم در جام حذفی به سال ۱۳۸۱ برمی‌گردد. جایی که سپاهان در بازی رفت با نتیجه چهار بر ۲ به برتری رسید. لئون استپانیان ستاره وقت طلایی‌پوشان در آن دیدار هت‌تریک کرد. در جدال برگشت این استقلال بود که با حساب سه بر یک از سد حریف خود گذشت و به خاطر گل زده بیشتر راهی فینال شد. یدالله اکبری، فراز فاطمی و احمد مومن‌زاده گلزنان استقلال در ورزشگاه آزادی بودند.

دوره بعدی جام حذفی و این بار در مرحله یک هشتم نهایی شاهد جدال استقلال و سپاهان بودیم. دیدار رفت با برتری مقتدرانه و سه بر صفر طلایی‌پوشان همراه بود. ناصر فرشباف با زدن ۲ گل، ستاره میدان بود. در دیدار برگشت هم تیم فرهاد کاظمی برنده میدان بود. آنها با تک گل سید مهدی سیدصالحی مجوز صعود خود به مرحله یک چهارم را امضا کردند.

در فصل ۸۲-۸۳، سپاهان و استقلال در دیدار نهایی به پست هم خوردند. در ۱۲ تیرماه ۱۳۸۳، در ورزشگاه نقش جهان این تیم میزبان بود که به سختی و با نتیجه سه بر ۲، از سد میهمان سرسخت خود گذشت. پنج روز بعد در ورزشگاه آزادی دیدار برگشت به انجام رسید. استقلال برای جبران باخت دور رفت به میدان آمد اما درخشش خیره کننده سید مهدی سیدصالحی، خاطره‌ای تلخ را برای هواداران استقلال بر جای گذاشت. این مهاجم خوانساری ۲ گل زد و طلایی‌پوشان را به عنوان قهرمانی رساند.

به گزارش ایرنا، نهایتا در تاریخ دهم فروردین ۱۳۹۲، آخرین پیکار استقلال و سپاهان در جام حذفی انجام شد. بازی در تعطیلات عید نوروز و در ورزشگاه آزادی برگزار شد. فرزاد حاتمی برای استقلال و محمدرضا خلعتبری برای سپاهان موفق به گلزنی شدند. در ضربات پنالتی این تیم اصفهانی بود که با نتیجه پنج بر چهار برنده شد و به فینال رسید و جام قهرمانی را با شکست پرسپولیس از آن خود کرد.

حالا بعد از حدود ۶ سال و ۹ ماه شاهد تقابلی دیگر بین استقلال و سپاهان در جام حذفی هستیم. دیداری که در دوم دی امسال برگزار می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها