راه پیمایی‌های بازگشت بار دیگر در غزه آغاز شد

راه پیمایی‌های بازگشت بار دیگر در غزه آغاز شد
جمعه 15 آذر 1398 - 19:04

در جریان سرکوب  راه پیمایی مسالمت‌آمیز روز جمعه در شرق نوار غزه، 6 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله و دو نفردیگر نیز با گلوله هایی  با روکش پلاستیک و گاز اشک آور زخمی شدند.

العالم - فلسطين اشغالی

مرکز اطلاع رسانی فلسطین نیز اعلام کرد، نیروهای اشغالگر متمرکز در پایگاه‌های نظامی و پشت تپه های شنی به سوی دهها جوان فلسطینی که در حال حرکت به 5 منطقه تجمع محل برگزاری فعالیت های راه پیمائی، شلیک کردند که به زخمی شدن 37تظاهرکننده از جمله 10 کودک منجر شد.

گروههای فلسطینی عصر امروز برای مشارکت در فعالیت های هشتاد و سومین جمعه با نام "راه پیمائی ادامه دارد" پس از 3 هفته توقف، به اردوگاههای بازگشت واقع در شرق نوار غزه حضور یافتند.

این منابع هم چنین از حضور هزاران نفر در اردوگاههای بازگشت در شرق نوار غزه برای مشارکت درهشتاد و سومین هفته ی فعالیت های راه پیمائی بازگشت پس از توقف سه هفته ای خبر دادند.

این منابع هم چنین از زخمی شدن یک شهروند در تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان در شرق خانیونس خبر دادند.

هیات عالی ملی راه پیمائی های بازگشت و شکستن محاصره نیز با صدور بیانیه ای مطبوعاتی مردم فلسطین را به مشارکت گسترده در فعالیت های این جمعه به عنوان "راه پیمائی ادامه دارد" تشویق کرد و از رسانه های شنیداری و گفتاری و بیگانه خواست تا این فعالیت ها را پوشش دهند.

آنها هم چنین از گروههای شرکت کننده در این راه پیمائی ها خواستند تا فرصت را از اشغالگران بگیرند و به اشغالگران نسبت به هدف قرار دادن این راه پیمائی هشدار دادند.

فلسطینیان از 30 مارس 2018 برای بازگشت پناهندگان به شهرها و روستاهایشان که سال 1948 از آنجا اخراج شدند و شکستن محاصره غزه؛ در راه پیمائی های مسالمت آمیز نزدیک دیوار حد فاصل نوار غزه و اراضی اشغالی فلسطین ، شرکت می کنند.

ارتش اشغالگر با تیراندازی و شلیک گاز اشک آور به سوی تظاهرکنندگان به شدت این راه پیمائی ها را سرکوب می کند که به شهادت دهها شهروند و زخمی شدن هزاران نفر منجر شده است.

از ابتدای این راه پیمایی و سرکوب تظاهرکنندگان و حملات دیگر به نوار غزه 362 شهروند شهید و اجساد 15 شهید نیز در بازداشت اشغالگران است و 31 هزار نفر نیز زخمی شده اند.

پربیننده ترین خبرها