چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کند

چین از تشکیل کشور مستقل فلسطین حمایت می کند
دوشنبه 18 آذر 1398 - 09:07

نماینده چین در امور خاورمیانه گفت پکن از تاسیس کشور مستقل فلسطین با حق حاکمیت کامل در مرزهای تعیین شده 1967 و به پایتختی بیت المقدس شرقی حمایت می کند و در عین حال به نگرانی های امنیتی اسراییل نیز احترام می گذارد.

العالم ـ آسیا

بنابر گزارش شینهوا «جای جون» روز یکشنبه در حاشیه دیدار از فلسطین بر مواضع چین در مسئله فلسطین و اسراییل تاکید و از کشورهای مختلف جهان درخواست کرد بر اساس اصول بین المللی، روند صلح خاورمیانه را به پیش سوق دهند.

او در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: باید با پایبندی به "طرح دو کشور" بر اساس موارد قطعنامه های سازمان ملل، اصول "زمین در برابر صلح" و شناخت مشترک و مقررات بین المللی مانند "پیشنهاد صلح اعراب" از طریق گفت و گو و مشورت برابر، اختلافات موجود میان فلسطین و اسراییل را حل و برای یافتن راه حلی که مورد پذیرش دو طرف باشد تلاش کرد.

به گزارش ایرنا، فرستاده ویژه چین در مسئله خاورمیانه افزود: اخیراً، آمریکا با روش های بسیار غیر مسئولانه با مسائل منطقه ای برخورد کرده که به تحقق صلح و حل مسائل منطقه ای آسیب می رساند.

جای جون در جریان سفر به فلسطین با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و دو طرف درباره اوضاع منطقه ای به بحث و تبادل نظر پرداختند.

پربیننده ترین خبرها