حشد الشعبی سنگری که هیچ گاه فتح نخواهد شد

حشد الشعبی سنگری که هیچ گاه فتح نخواهد شد
دوشنبه 18 آذر 1398 - 19:16

پس از حوادث خونین جمعه اخیر بغداد و تلاش‌های مذبوحانه برای ایجاد فتنه میان مردم عراق، پایگاه اینترنتی حشدالشعبی عراق توسط دشمن، هک شد. 

العالم - کشکول

در این اقدام مذبوحانه، دشمن اقدام به انتشار بیانیه های جعلی به نام حشد الشعبی عراق درباره رویدادهای اخیر السنک کرد.

پس از آن، حشد الشعبی عراق اعلام کرد که پایگاه اینترنتی اش هک شده و به همین علت با سرعت آن بیانیه جعلی را حذف کرد.

بیانیه جعلی حاکی از آن بود که نیروهای حشد الشعبی برای کمک به تظاهرکنندگان در برابر حمله خرابکاران وارد منطقه السنک و میدان الخلانی در مرکز بغداد شدند؛ در منطقه ای که دهها نفر از مردم در آن کشته و زخمی شدند.

عاملان هک و اذنابشان با این اقدام به دنبال کاشتن بذر بی اعتمادی در افکار مردم عراق علیه بسیج مردمی این کشور بودند و به دنبال ایجاد این توهم بودند که حشد الشعبی در حوادث خونین جمعه حضور داشته است.

به همین علت این نهاد با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که پایگاه اینترنتی اش هک شده و بیانیه منتسب به آن درباره مشارکت شماری از اعضایش در حوادث تاسف بار السنک، نادرست و جعلی بوده است.

روشن است که طرف‌های خارجی می کوشند تظاهرکنندگان مسالمت جوی عراقی را به طرف جنگ داخلی در این کشور سوق داده و به اصطلاح از آب گل آلود ماهی بگیرند تا به این شکل، مردم عراق را عامل تعمیق بحران این کشور معرفی نمایند.

همه می دانند که مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی مدتهاست که برای تحت الشعاع قراردادن نقش قهرمانانه حشد الشعبی در زمینه اخراج گروه تروریستی وهابی داعش از عراق می کوشند به ویژه که حشد الشعبی در راستای فتوای تاریخی مرجعیت عراق تشکیل شد و داعش را در هم کوبید.

این مثلث از هیچ توطئه ای برای مخدوش کردن وجهه حشد الشعبی در میان مردم عراق فروگذار نکرد که آخرین آن انتشار بیانیه جعلی به نام این نهاد مجاهد بود آنهم همزمان با تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق که در آن، اخراج افراد نفوذی و خرابکار را از میادین تظاهرات، خواستار شده اند.

پس از آنکه مردم عراق موفق شدند صف خود را از افراد نفوذی، خرابکار، بعثی، داعشی ها و مزدوران سفارت آمریکا جدا کنند و این افراد مجبور به خروج از میادین تظاهرات به ویژه میدان تحریر شدند، دشمن، مزدوران جنایتکارش را به صحنه فرستاد تا کشتار پلید السنک را رقم زنند.

اما دشمن فقط به این جنایت بسنده نکرد و خانه مقتدا صدر رهبر جریان صدر در نجف اشرف را هدف حمله پهبادی قرار داد تا فتنه ای گسترده را در عراق ایجاد کند.

به همین دلیل رییس کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق به نقل از فرمانده پدافند هوایی این کشور، امکان دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی در این حمله را بعید ندانست.

اما مردم عراق با لبیک به ندای مرجعیت، صف خود را از نفوذی‌ها و خرابکاران جدا کرده و آنان را از میادین تظاهرات راندند تا مانع سوء استفاده شان از تظاهرات مسالمت آمیز مردمی برای تخریب اموال عمومی و حمله به تظاهرکنندگان شوند.

مردم بغداد با استمرار تظاهرات مسالمت آمیز، هر گونه دخالت آمریکا و رژیم صهیونیستی در امور داخلی عراق را محکوم کردند.

آنان ضمن سر دادن شعار علیه هر نوع تخریب اموال عمومی، پرچمهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را آتش زده و حمایت خود را از آیت الله سیستانی اعلام کردند.

در کربلای معلی نیز شیوخ عشایر با انتشار بیانیه ای اعلام کردند که برای حفظ امنیت و ثبات این شهر، مانع ورود افراد نفوذی خواهند شد چرا که اطمینان دارند آمریکا از طریق این افراد می خواهد ساختار سیاسی عراق را از هم بپاشد.

از سوی دیگر، شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده آیت الله سیستانی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر مقدس کربلا از مردم خواست که از درگیر شدن در هر نوع خشونت و تخریب، خودداری کنند.

البته آمریکا ساکت نماند و در راستای توطئه اش برای متهم نمودن حشد الشعبی به دخالت در حوادث اخیر عراق، قیس الخزعلی دبیرکل حرکت عصائب اهل الحق و دو نفر دیگر از رهبران حشد را به اتهام واهی نقض حقوق بشر در فهرست تحریم قرار داد.

همزمان، انگلستان، فرانسه و آلمان در اقدامی که دخالت آشکار در امور داخلی عراق است از دولت بغداد خواستند حشد الشعبی را از میادین تظاهرات دور کند.

لازم به یادآوری است که حشد الشعبی بر اساس قانون سال 2016 مصوب پارلمان عراق یکی از نیروهای قانونی هم ردیف با نیروهای مسلح این کشور می باشد لذا هر نوع بی حرمتی به آن به معنی بی حرمتی به حاکمیت ملی، دولت و ملت عراق است.

پربیننده ترین خبرها