باسیل: راه حل بحران لبنان؛ تشکیل دولت تکنوکرات است

باسیل: راه حل بحران لبنان؛ تشکیل دولت تکنوکرات است
پنج‌شنبه 21 آذر 1398 - 20:21

وزیر خارجه دولت پیشبرد امور لبنان و رییس جریان ملی آزاد این کشور گفت که تنها راه حل مشکلات این کشور، تشکیل دولت تکنوکرات با مشارکت متخصصین است که مورد تمام حمایت جناح‌های سیاسی باشد.

العالم - لبنان

جبران باسیل در یک کنفرانس مطبوعاتی در بیروت گفت: تجربه در لبنان ثابت کرده که هیچ طرفی در کشور نمی تواند طرف دیگر را کنار گذاشته و آن را نادیده بگیرد.

وی خاطر نشان کرد که هر چه برای تشکیل دولت وقت تلف کنیم مشکلات کشور بیشتر و عمیق تر خواهد شد.

باسیل در بخش دیگری از این کنفرانس مطبوعاتی یادآور شد که شکست در مبارزه با فساد، سبب ساز هرج و مرج و بی ثباتی اوضاع لبنان شده است.

جبران با بیان اینکه باید به سیاست «حذف دیگری» پایان داد، تأکید کرد: «کسی نمی‌تواند دیگری را حذف کند. دیگر مرحله حذف دیگری به سر آمده و ما نمی‌پذیریم که کسی بر موج اعتراض‌ها سوار شود و به اصل مشارکت و میثاق سیاسی در لبنان ضربه بزند».

وزیر خارجه دولت پیش‌برد امور در اظهارات خود، از «سعد الحریری»، نخست‌وزیر دولت پیش‌برد امور انتقاد کرد و گفت که «او تلاش می‌کند این معادله را مطرح کند که او همه‌کاره است و باید دیگران را حذف کند».

او گفت که در مورد تشکیل دولت آینده نه مشارکت خواهد داشت و کسی را از تشکیل این دولت باز خواهد داشت. جبران باسیل راه حل در برون رفت از بحران فعلی در لبنان را تشکیل حکومت نجات متشکل از متخصصان دانست که علاوه بر تخصص باید پاک‌دست نیز باشند.

رئیس جریان ملی آزاد لبنان گفت: «اگر نخست‌وزیر حریری همچنان بر معادله "من و دیگر هیچ" اصرار کند و حزب‌الله و جنبش امل نیز در دولت تکنوکرات به ریاست حریری، بر نزدیک بودن خطرات خارجی تأکید و اصرار کند، برای ما جریان ملی آزاد و ائتلاف لبنان قوی اهمیتی ندارد که در این گونه دولت مشارکت کنیم؛ چرا که سرنوشت آن، محکوم به شکست است».

پربیننده ترین خبرها