مدیران خوزستانی ممنوع‌الخروج شدند/ هشدار ورود سامانه بارشی قوی به خوزستان/ تعطیلی مدارس ۱۳ شهرستان این استان

مدیران خوزستانی ممنوع‌الخروج شدند/ هشدار ورود سامانه بارشی قوی به خوزستان/ تعطیلی مدارس ۱۳ شهرستان این استان
دوشنبه 25 آذر 1398 - 08:24

مدیران خوزستانی در پی اطلاعیه اداره‌کل مدیریت بحران خوزستان مبنی بر ورود سامانه بارشی قوی به استان و احتمال سیلابی شدن ممنون‌الخروج شدند.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

به دنبال اخطاریه قبلی اداره کل مدیریت بحران خوزستان، حالا این اداره مجدد در تاریخ ٢4 آذر ٩٨ در خصوص شروع فعالیت سامانه بارشی قوی در این استان از امروز (دوشنبه 25 آذر 98) هشدار داده است.

بنابر این گزارش دراین هشدار نوع مخاطره، بارش شدید باران، رگبار و رعد و برق، در نیمه جنوبی کشور گاهی وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد تگرگ و در مناطق سردسیر و ارتفاعات بارش برف گزارش شده است.

همچنین مناطقی که اعلام شده این سامانه بارشی قوی امروز آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد، نیمه جنوبی خوزستان و جزایر شمالی خلیج فارس حداکثر (80 - 50 میلیمتر) و نیمه شمالی خوزستان حداکثر (30- 15 میلیمتر) و روز سه‌شنبه ٢6 آذرشمال خوزستان حداکثر (40 - 20 میلیمتر) خواهد بود.

در این اطلاعیه درخصوص زمان پایان این سامانه قوی بارشی گفته شده که در اطلاعیه و اخطاریه‌های بعدی اطلاع رسانی می‌شود.

بر همین اساس مدیران استان‌خوزستان با دستور مدیرکل مدیریت بحران استان ممنون‌الخروج شدند.

تعطیلی مدارس ۱۳ شهرستان خوزستان

بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر آغاز فعالیت یک سامانه بارشی طی امروز (دوشنبه ۲۵ آذرماه) در استان، مدارس شهرستان‌های ماهشهر و بندر امام، هندیجان، رامشیر، بهبهان، امیدیه، آغاجاری، آبادان، اهواز، حمیدیه، باوی، شادگان، خرمشهر و کارون در تمامی مقاطع و در دو نوبت صبح و عصر امروز تعطیل خواهند بود.

استاندار خوزستان از تعطیلی مدارس ۱۳ شهرستان در روز دوشنبه ۲۵ آذرماه به دلیل آغاز فعالیت یک سامانه بارشی در استان خبر داد.

غلامرضا شریعتی به ایسنا گفته بنا بر تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خوزستان بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر آغاز فعالیت یک سامانه بارشی در روز دوشنبه ۲۵ آذرماه در استان، مدارس شهرستان‌های ماهشهر و بندر امام، هندیجان، رامشیر، بهبهان، امیدیه، آغاجاری، آبادان، اهواز، حمیدیه، باوی، شادگان، خرمشهر و کارون در تمامی مقاطع و در دو نوبت صبح و عصر تعطیل خواهند بود.

وی افزود: مدارس شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه، هفتکل و رامهرمز نیز در نوبت عصر دوشنبه تعطیل هستند.

پربیننده ترین خبرها