سناریوهای احتمالی درباره جلسه آتی پارلمان لبنان

سناریوهای احتمالی درباره جلسه آتی پارلمان لبنان
سه شنبه 26 آذر 1398 - 12:25

یک روزنامه لبنانی برای جلسه روز پنجشنبه پارلمان لبنان ویژه انتخاب نخست‌وزیر چهار گزینه احتمالی مطرح کرد که یکی از آنها تعویق دوباره جلسه مذکور است.

العالم - لبنان

پس از آنکه دیروز (دوشنبه) «سمیر جعجع» رئیس حزب «القوات اللبنانیه» متحد «سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان آب پاکی را روی دست وی ریخت و گفت در رایزنی‌های پارلمانی به نفع او رأی نخواهد داد الحریری خواستار تعویق در جلسه پارلمان لبنان شد و همین اتفاق هم افتاد.

قرار است پنجشنبه (۲۸ آذر) جلسه ویژه انتخاب نخست‌وزیر برگزار شود و روزنامه «الجمهوریه» در همین رابطه چهار احتمال مطرح کرد:

اول: رایزنی‌های پارلمانی بار دیگر به تعویق بیفتد تا شاید تحولات احتمالی منجر به گشایشی شود.

دوم: الحریری قبل از پنجشنبه دوباره کنار بکشد و اجماع بر سر یک شخصیت سنی مورد قبول همه حاصل شود. این گزینه ممکن است منجر به باز شدن یک پنجره شود اما ممکن است منجر به تشدید بحران هم بشود.

سوم: الحریری از مخالفت مطلق با مشارکت برخی قوای سیاسی در دولت جدید دست بردارد و با حضور برخی چهره‌ها موافقت کند. این موضوع اگرچه ممکن است برخی قوای سیاسی بویژه التیار الوطنی الحر و دوگانه شیعه را راضی کند اما مردم با آن مخالف خواهند بود.

چهارم: همه قانع به این موضوع شوند که باید دولت نجات مورد خواست معترضان که در نشست پاریس نیز به آن اشاره شد، تشکیل شود. احتمال تحقق این گزینه سخت است و به وقت بیشتری نیاز دارد.

در همین ارتباط قرار است «دیوید هیل» معاون وزیر خارجه آمریکا آخر هفته جاری وارد لبنان شود و رسانه‌های لبنانی گزارش داده‌اند این سفر به تشکیل دولت لبنان مربوط می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها