استقرار گسترده ارتش سوریه در جاده «تل‌تمر»-«ابوراسین» در شمال این کشور

استقرار گسترده ارتش سوریه در جاده «تل‌تمر»-«ابوراسین» در شمال این کشور
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 00:05

همزمان با بازگشت آوارگان سوری به روستاها و مناطق اطراف جاده «تل‌تمر» - «ابو راسین» در شمال سوریه، ارتش این کشور نیروهای خود را در این جاده بین‌المللی،‌ به شکل گسترده مستقر کرده است.

العالم-سوریه

یگان‌های ارتش سوریه روز سه‌شنبه همزمان با بازگشت آوارگان چند منطقه و روستا واقع در حدفاصل جاده «تل تمر»- «ابو راسین» در ریف الحسکه، به شکل گسترده‌ای در این جاده مستقر شدند.

پایگاه اطلا‌ع‌رسانی نظامی ارتش سوریه در این خصوص گزارش داد که یگان‌های ارتش سوریه با تقویت مواضع خود در این جاده، امنیت را برای بازگشت آوارگانی که در پی حملات ترکیه به شمال سوریه مجبور به ترک منازل و دیار خود شده بودند،‌ تامین کردند.

فرآیند بازگشت آوارگان سوری به خصوص منطقه ابو راسین و روستای اطراف آن از جمله «تل الورد» از صبح روز شنبه آغاز شده که با تامین امنیت این جاده اصلی، حرکت عادی و طبیعی به راه‌های منتهی به این جاده‌ها و همچنین مناطق و روستاهایی که به این جاده منتهی می‌شوند، بازگشته است.

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از ۱۷ مهر ماه عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند. هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، رئیس‌جمهور ترکیه و رئیس‌جمهور روسیه ۳۰ مهر ماه جلسه‌ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتند که طبق آن یگان‌های کُرد ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام دهند و این توافق هم‌اکنون در حال اجرا شدن است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها