انتقاد هیأت صنعا از عدم تعهد تیم دولت مستعفی یمن

انتقاد هیأت صنعا از عدم تعهد تیم دولت مستعفی یمن
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 17:31

یک عضو هیأت صنعا در کمیته هماهنگی مشترک اعلام کرد، دو طرف بر ایجاد دو گذرگاه انسانی در «الدریهمی» و «حیس» توافق کرده بودند اما طرف مقابل به تعهد خود عمل نکرده و الدریهمی همچنان در محاصره‌ای سخت قرار دارد.

العالم _ یمن

تیم صنعا در کمیته هماهنگی مشترک امروز با تیم وابسته به دولت مستعفی یمن در کشتی سازمان ملل در نزدیکی سواحل الحدیده دیدار کرد.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، «علی الموشکی» از اعضای تیم مذکور در همین ارتباط اعلام کرد: «با بازگشایی دو گذرگاه انسانی در الدریهمی و حیس توافق کرده بودیم ما گذرگاه انسانی در حیس باز کردیم اما طرف مقابل محاصره‎ای تمام عیار علیه الدریهمی وضع کرده است».

الموشکی تصریح کرد، هیچ کدام از وظایف سازمان ملل بر اساس توافق سوئد از جمله بند مربوط به آماده کردن بندرها انجام نشده و تیم‌های بازرسی پس از اعتراض امارات از الحدیده خارج شده‌اند.

وی افزود: ده روز گذشته الحدیده شاهد جنگی تمام عیار بوده و اعضای تیم صنعا مورد تهدید مستقیم از سوی طرف مقابل قرار گرفته‌اند.

الموشکی ادامه داد: «ما پیشنهاد خارج کردن نیروهای نظامی‌ خود را در مقابل خارج شدن نیروهای طرف مقابل از استان الحدیده دادیم اما آنها گفتند فقط می‌تواند به اطراف خیابان صنعا در الحدیده آنهم در حد ۳۵۰ متر عقب‌نشینی کنند».

وی تصریح کرد، با گذشت یک سال از توافق سوئد ویژه الحدیده، این استان همچنان هدف حمله ائتلاف سعودی است و هر روز قربانی می‌دهد.

الموشکی گفت، یمنی‌ها همچنان اجازه ورود بیش از ۴۵۰ کالا از طریق بندر الحدیده را ندارند و محاصره الدریهمی هم ادامه دارد.

دو هیات صنعاء و ریاض ۲۲ آذرماه سال گذشته در استکهلم سوئد توافقی را تحت نظارت سازمان ملل امضا کردند که بر اساس آن قرار شد طرفین نیروهای خود را از شهر الحدیده و بنادر الصلیف و رأی عیسی خارج کنند که طبق اعلام شورای شهر الحدیده، ائتلاف سعودی هنوز عقب‌نشینی نکرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها