موگرینی عضو هیات امنای گروه بین‌المللی بحران شد

موگرینی عضو هیات امنای گروه بین‌المللی بحران شد
چهارشنبه 27 آذر 1398 - 19:43

فدریکا موگرینی مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز چهارشنبه در توییتی، از پیوستن به گروه بین‌المللی بحران ابراز خرسندی کرد.

العالم ـ اروپا

موگرینی در صفحه توییتر خود نوشت: از پیوستن به گروه بحران، بسیار خرسندم.

رابرت مالی رئیس و مدیرعامل گروه بین المللی بحران نیز در توییتی از پیوستن «هایله ماریام دسالین» و موگرینی به هیات امنای این گروه به گرمی استقبال کرد و نوشت: آنها سطح دانش، تجربه و تنوع هیات ما را بالا می برند و تضمین کننده مباحث جدی‌تری هستند.

گروه بین المللی بحران در پایگاه اینترنتی خود نیز خبر انتصاب موگرینی و دسالین (نخست وزیر سابق اتیوپی) در هیات امنای خود را منتشر کرد و یادآور شد که این دو با تجربه بالا به این گروه ملحق شده‌اند.

هاله ماریم از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ رئیس اتحادیه آفریقا بود و از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۸ نیز سمت نخست وزیر اتیوپی را برعهده داشت.

موگرینی نیز از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۹ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بود و در سال ۲۰۱۴ به عنوان وزیر امور خارجه ایتالیا ایفای نقش کرد.

به گزارش ایرنا، گروه بین‌المللی بحران که از مدافعان کاهش مناقشات در جهان است، مردادماه خواستار شدت گرفتن دیپلماسی بین‌المللی و منطقه‌ای برای کاهش تنش میان ایران و آمریکا شد و هشدار داد که تحولات جاری، یادآور تنش‌های پیش از آغاز جنگ جهانی اول است.

گروه مزبور آن زمان اعلام کرد که یک حادثه کوچک می‌تواند منطقه را به گرداب جنگی فراگیر کشاند. ۹۱۰۹

این گروه در ادامه آورد: دولت ترامپ کارزار "فشار حداکثری" خود را برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران و نفوذ منطقه‌ای این کشور از طریق خشکاندن منابع مالی ایران طراحی کرد. ولی ایران در رشته‌ای از رخدادها مقابله کرده و توان خود را در آسیب رساندن به منافع ایالات متحده و به طور بالقوه به اقتصاد جهان نشان داده است.

افزایش تنش‌ها میان ایران و ایالات متحده، دو کشور را در آستانه رویارویی نظامی قرار داده است. یک جرقه ممکن است نه تنها درگیری محدودی میان این دو کشور متخاصم به وجود آورد، بلکه به حریقی در سراسر نقاط بحرانی منطقه تبدیل شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها