چرا از استیضاح ترامپ نباید خوشحال بود

چرا از استیضاح ترامپ نباید خوشحال بود
پنج‌شنبه 28 آذر 1398 - 14:56

خبر :

چهارشنبه شب بالاخره پس از چند ماه استیضاح ترامپ در کنگره رأی آورد وبدین ترتیب پرونده به سنا خواهد رفت.

تحلیل:

- از ابتدای کلید خوردن این پرونده چنین نتیجه ای قابل پیش بینی بود و البته بدلیل اکثریت داشتن جمهوریخواهان در سنا آینده بررسی این مساله نیز بههمان میزان قابل پیش بینی است؛ این یعنی هیاهو برای هیچ.

- اگر چه تأملی در سیاست‌های سه سال اخیر ترامپ در سیاست خارجی نشان می‌دهد می‌توان موارد عدیده ای را که استیضاح او را ضروری معرفی می‌نمود شماره کرد و از موارد پرشماری باعنوان سوء استفاده از قدرت سراغ گرفت اما رفتار کنگره نشان داد آنچه در آمریکا می‌تواند در ارتباط با رییس جمهور و رفتار او محل اثر و در اولویت واقع شود تنها مسائلی هستند که قبل از اینکه رنگ انسانیت، حقوق بشری، جنایت جنگی و مسائلی از این دست داشته باشند معطوف به مسائل حزبی ودرونگروهی هستند.

- از نتیجه استیضاح نباید شادمان بود چرا که حاصل آن این است که بقیه سیاستهای ترامپ بویژه در برخورد با دیگر کشورها بدون مشکل بوده است. این تایید ضمنی یعنی انکه در یکسال باقی مانده از حکومت ترامپ سیاستهای جهانی او بویژه در خاورمیانه با قدرت و شدتی بیش از گذشته ادامه خواهد یافت ورییس جمهور امریکا انتقام این نامهربانی دمکراتها را در عرصه هایی جز در داخل امریکا خواهد گرفت.

- تا اینجای کار حاصل چالشی بنام استیضاح یا صفر بنفع دمکراتهاست اما نظرسنجیهای اخیر در آمریکا که از بالا رفتن چند درصدی استقبال مردم از ترامپ در آمریکا حکایت میکند کار را بر دمکراتها سخت کرده است و بنظر میرسد دمکراتها از شلیک آخرین تیر در ترکش خود در حمله به ترامپ دستاوردی نداشته‌اند. اینکه برنامه بعدی دمکرات‌ها در انتقام گیری از ترامپ و جلوگیری از حضور مجدد او در کاخ سفید چه خواهد بود را باید بانتظار نشست

پربیننده ترین خبرها