تهدید نیروهای حفتر به بمباران روزانه شهر مصراته

تهدید نیروهای حفتر به بمباران روزانه شهر مصراته
جمعه 29 آذر 1398 - 17:54

نیروهای تحت امر ژنرال «خلیفه حفتر» یک روز پس از بمباران شهر «مصراته» در غرب لیبی، تهدید کردند که این شهر را روزانه بمباران می‌کنند.

العالم- لیبی

«احمد المسماری» سخنگوی نیروهای تحت امر خلیفه حفتر موسوم به «ارتش ملی لیبی» تهدید کرد که اگر نیروهای مصراته ظرف سه روز دو شهر طرابلس و سرت را ترک نکنند، به صورت روزانه شهر مصراته را بمباران خواهند کرد.

در بیانیه نظامی صادره از سوی نیروهای حفتر آمده است که چنانچه نیروهای مصراته ظرف مدت سه روز از طرابلس و سرت خارج نشوند،‌ شبانه‌روز شهر مصراته را بمباران می‌کنند.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، المسماری تأکید کرد که «هواپیماهای جنگی وابسته به نیروهای حفتر چند پایگاه نظامی مصراته که از آن برای انبار سلاح و مهمات ترکیه‌ای استفاده می‌شد، بمباران کردند.»

در بیانیه مذکور آمده است که «در این حملات توان دشمن در چند پایگاه نظامی نابود شد و در نتیجه آن چند انفجار پیاپی رخ داد که حجم سلاح‌‌های ترکیه‌ای انبار شده در این پایگاه‌ها را نشان می‌دهد.»

«مصطفی المجعی» سخنگوی مرکز اطلاع‌رسانی عملیات«برکان الغضب» وابسته به دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که چند هواپیمای جنگی خارجی دیشب چند هدف در شهر مصراته واقع در غرب لیبی را بمباران کردند.

مصراته که نیروهای آن بزرگ‌ترین حامی و پشتیبان نظامی دولت وفاق ملی هستند، پس از آن بمباران شد که دولت وفاق ملی اعلام کرد با درخواست از ترکیه برای حمایت فنی و لجستیکی با استناد به یادداشت تفاهم امضا شده بین دو طرف موافقت کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها